Producătorii mici de lactate, pe cale de dispariţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Producătorii mici de lactate, pe cale de dispariţie
Producătorii mici de lactate, pe cale de dispariţie

Anul 2010 ar putea fi decisiv pentru micii producători de lactate care riscă să se închidă sau, în cel mai bun caz, să fie preluaţi de către marii jucători din piaţa de profil, este de părere Traian Simion, directorul general al Albalact.

„Va fi un an al consolidărilor în industrie, pe parcursul căruia s-ar putea ca mulţi jucători mici să fie eliminaţi, vor fi posibile preluări. 2010 va fi foarte clar un an al consolidărilor de branduri existente pe piaţă,  în condiţiile în care „private label“ (mărcă proprii)  devine un jucător demn de luat în seamă“, a declarat Traian Simion într-un comunicat al Albalact.

Totodată, Simion crede că de anul viitor piaţa îşi va relua creşterea, întrucât consumatorii nu vor renunţa la produsele de bază, precum lapte, iaurturi sau brânzeturi. „Cum cea mai bună strategie în condiţii de criză este de a câştiga cota de piaţă, bătălia se va da în continuare pe cota de piaţă, mai puţin pe profitabilitate, dar nu cu orice preţ, aşa cum s-a întâmplat în 2009“, apreciază Traian Simion.

Piaţa internă a lactatelor valorează aproximativ un milliard de euro, în creşteer cu doar 5% faţă de anul trecut. Principalii producători sunt Friesland, Albalact, Danone, Tnuva, La Dorna şi Covalact


Albalact şi-a crescut profitul cu 70%

Compania Albalact, producătorul brandurilor Fulga, Zuzu, Albalact şi Rarăul, a înregistrat în primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri de 167,86 milioane de lei, în creştere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Totodată, producătorul de lactate a obţinut un profit net de 1,72 milioane de lei, în creştere cu 70% faţă de primele nouă luni ale lui 2008, informează compania. Din punct de vedere cantitativ, Albalact, care a acumpărat anul trecut producătorul de brânzeturi Rarăul Câmpulung, a reuşit să-şi atingă targetul volumic, având o creştere de 35% faţă de 2008, ceea ce a dus la câştigarea cotei de piaţă  pe anumite categorii.

„În acest trimestru, fabrica Rarăul din Câmpulung va aduce un plus de valoare pentru Albalact, ceea ce face ca obiectivul nostru pentru urmatoarea perioadă să fie atingerea indicatorilor de profitabilitate“, a punctat Simion.

În toamna anului trecut, Albalact a relocat producţia de lactate în noua fabrică de la Oiejdea, care a presupus o investiţie de peste 17 milioane de euro. La scurt timp, Albalact a achiziţionat 77% din acţiunile societăţii Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria brânzeturilor, după reconfigurarea strategiei de dezvoltare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite