Pasiunile, afaceri profitabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mihail Marcu, managerul NauticLife, a lansat la apă businessul cu ambarcaţiuni de lux, după ce s-a remarcat ca preşedinte al MedLife.Omul de afaceri bucureştean Mihai Marcu crede că, deşi criza financiară mondială se va extinde şi în România, industria produselor de lux nu va fi afectată.

Afacerea de bază a familiei Marcu este în domeniul medical. Înfiinţată de Mihaela Marcu, compania MedLife este acum condusă de cei doi fii ai săi,  respectiv Mihail Marcu, preşedintele societăţii, şi Nicolae Marcu, care se ocupă de partea medicală.

Businessul lor înseamnă astăzi 22 milioane de euro cifră de afaceri în 2007 şi investiţii de aproximativ 10 milioane de euro.

De la un cabinet individual de pediatrie şi ginecologie în 1996, afacerea MedLife a ajuns la un spital (Memorial Life), trei hiperclinici (acoperă toate specialităţile medicale), 25 de cabinete şi cinci laboratoare.

Dacă pasiunea mamei pentru medicină a dus la un business de succes, Mihail Marcu vrea să transforme dragostea sa pentru Deltă, pentru bărci şi pentru turism într-un brand cunoscut în România.  NauticLife, compania înfiinţată de el, a deschis la începutul lunii octombrie primul showroom de ambarcaţiuni, care oferă posibilitatea de a testa produsele chiar pe lacul Snagov.

Domeniul medical, mai puţin afectat de criză

În opinia investitorului, recesiunea economică se va reflecta şi în România. “În primul rând, vorbim despre o acută criză de lichiditate care va duce inevitabil pe termen mediu la o scădere drastică a creditării, a reducerii proiectelor de investiţii, şi deci a creşterii economice”, spune Marcu.

Referitor la domeniul medical, acesta apreciază că, după ce a crescut cu 30% pe an în ultimii doi ani, creşterile vor scădea la aproximativ 20% în 2009, cu impact asupra bugetelor pe termen mediu ale jucătorilor importanţi de pe piaţă, iar în cadrul MedLife, care va creşte cu 90% în 2008 comparativ cu 2007, creşterea va încetini probabil la 50%.

“Suntem pasionaţi de Deltă şi mergem de ani buni în acea zonă când vrem să ne relaxăm”, spune Mihail Marcu. Asta a dus la înfiinţarea NauticLife, companie care vrea să vândă în 2009, în România, ambarcaţiuni de 2,5 milioane de euro.
Cum s-a ajuns

La afacerea cu bărci?

„Am început această afacere pentru că avem în România resurse naturale care permit dezvoltarea unei întregi reţele de agrement bazate pe navigaţie, iar aceasta poate deveni următoarea pasiune a românilor“, a declarat Mihail, managing partner NauticLife.

Showroomul NauticLife de la Mogoşoaia, cu o suprafaţă de circa 2.000 metri pătraţi indoor şi 3.500 metri pătraţi outdoor, comercializează echipamente necesare pentru navigaţia fluvială şi costieră sau pentru sporturi nautice, respectiv bărci cu motor, veliere, caiace, motoare de barcă, vehicule de aventură, pontoane, accesorii nautice şi de navigaţie.

Firma distribuie produse ale companiilor Bénéteau (iahturi cu vele), Hobie (catamarane de agrement), Raymarine (accesorii de navigaţie), Saver, San Boat, Mursan Marin, Candock, Trem şi Yamaha.

Turismul, o altă direcţie de dezvoltare

Dragostea pentru Dunăre şi Deltă s-a transmis întregii familii, inclusiv soţiilor celor doi fraţi care conduc MedLife. De aceea, împreună au cumpărat, încă din 1993, câteva zeci de hectare de teren în Sulina, Sfântul Gheorghe, Bălteni, Orşova şi Murigiol.

În această ultimă localitate, familia Marcu va dezvolta un sat de vacanţă cu 29 de căsuţe de lux şi un hotel de cinci stele. “Va fi o zonă rezidenţială”, povesteşte Marcu. În 2007, acţionarii MedLife au cumpărat un hotel de patru stele în Bulgaria, la Orşova, a cărui inaugurare este aşteptată în 2009.


Industria produselor de lux nu este în general afectată de crizele financiare. Din fericire, mă refer aici şi la businessul cu ambarcaţiuni în care tocmai am investit.

Mihail Marcu preşedinte NauticLife

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite