Cea mai mare investiţie 100% românească într-un an de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cea mai mare investiţie 100% românească într-un an de criză
Cea mai mare investiţie 100% românească într-un an de criză

Grupul de firme InterAgro, deţinut de omul de afaceri Ioan Niculae, a inaugurat oficial, ieri, cea mai mare rafinărie de bioetanol din sud-estul Europei. Investiţia s-a ridicat la 82 de milioane de euro şi are un capital integral românesc.

Rafinăria din micul oraş teleormănean Zimnicea reprezintă cea mai mare investiţie integral românească efectuată în acest an de criză, când majoritatea companiilor au tăiat la sânge cheltuieliel de extindere. Rafinăria Bio Fuel Energy, companie membră a grupului de firme InterAgro, cel mai mare jucător intern din industria chimică şi agricolă, va produce, anual, aproximativ 100.000 de bioetanol.

Citiţi şi:

Bioetanolul (alcool etilic obţinut din porumb, grâu, sfeclă de zahăr sau cartofi) este folosit în amestec cu benzina şi, conform reglementărilor legale în vigoare, începând de la 1 iulie 2009, benzina trebuie să conţină bioetanol în proporţie de 4%. „România consumă circa 2,2-2,5 milioane tone de benzine pe an, din care, potrivit normelor, 4% trebuie să fie etanol. Astfel, cu o producţie de 275 tone pe zi de bioetanol, într-un an putem atinge necesarul României de etanol pentru benzene“, a explicat Ioan Niculae, preşedintele InterAgro. Totodată, Niculae speră să-şi amortizeze investiţia în aproximativ patru ani.

Distribuţie extinsă

Majoritatea combustibilului produs la Zimnicea va fi livrat către marile rafinării din România, care îl vor introduce în carburanţi, iar restul va merge la export, potrivit lui Niculae. Totodată. Şeful InterAgro a adăugat că, până în prezent, compania Lukoil s-a arătat interesată să achiziţioneze bioetanol produs în fabrica de la Zimnicea
Fabrica de la Zimnicea se afă momentan în probe, urmând ca în maximum o lună de zile să obţină licenţa de fabricare.

După aceea vor putea calcula şi preţul bioetanolului. „După ce fabrica va produce o lună de zile la capacitate maximă, vom putea calcula costurile şi să facem preţul“, a punctat Ioan Niculae.

Materie primă asigurată

Potrivit lui Niculae, pentru a obţine un litru de bioetanol sunt necesare între 3 şi 3,2 kilograme de porumb, care costă aproximativ 90 de euro pe tonă. El a adăugat că nu îşi propune neapărat să mărească suprafaţa de porumb cultivată de Interagro, grup pe care îl deţine. O treime din porumbul folist în producerea bioetanolului va proveni din resursele prorpii ale InterAgro. Grupul lucrază în jur de 50.000 de hectare de teren agricol. Anul acesta, InterAgro a cultivat 13.500 de hectare cu porumb şi a obţinut o producţie medie de 9.000 de kilograme la hectar, potrivit datelor companiei. Pentru anul viitor, Niculae s-a gândit să cultive mai mult porumb care să conţină mai mult zahăr, ideal pentru bioetanol. Potrivit acestuia, o tonă de bioetanol se tranzacţionează în prezent cu aproximativ 675 de euro.

Nimic nu se aruncă, totul se consumă
 

Specialiştii de la InterAgro pun în practică teoria „nimic nu se aruncă, totul se consumă“. Astfel, pe lângă instalaţia de bioetanol, pe platforma de la Zimnicea au fost construite o centrală electrică, unităţi de stocare şi de producţie de ulei, de dioxid de carbon natural, de biscuiţi şi de furaje pentru animale, ce vor fi fabricate din resturile rămase de la cerealele folosite pentru combustibil.

„Producătorii de băuturi răcoritoare carbogazoase sunt obligaţi să folosească dioxid de carbon natural, dar nimeni în România nu produce aşa ceva şi este importat. Deja avem cereri atât de la producătorii interni, cât şi de la cei din afară“, a declarat Ioan Niculae.

Grupul Interagro, deţinut de Ioan Niculae, controlează combinatele Amonil Slobozia, Nitroporos Făgărăş, Viromet Victoria, Sofert Amurco Bacău, Azochim Savineşti şi Donawchem Turnu Măgurele. Compania a fost înfiinţată în anul 1994 şi are ca domenii de activitate cultura cerealelor şi a plantelor tehnice, dar şi comerţul exterior, precum exportul de îngrăşăminte chimice pentru agricultură.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite