O nouă motorizare pe benzină la Volvo
0Volvo Car Corporation introduce pe modelele S80, V70 şi XC60 o nouă motorizare de 2 litri, în 4 cilindri, ce oferă atât performanţă ridicată, cât şi eficienţă în consum. Noul agregat a fost botezat 2.0 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection).
Noua tehnologie turbo Volvo, alături de injecţia directă şi geometria variabilă a celor două axe cu came, au ca rezultat o combinaţie de consum redus de combustibil, emisii scăzute de noxe şi performanţă ridicată pe o plajă largă de turaţii, toate într-un format specific compact.
Noul motor pe benzină 2.0 GTDi produce nu mai puţin de 203 cai-putere, în pofida dimensiunii sale compacte şi a capacităţii cilindrice reduse. Are un cuplu de 300 Nm la 1.750 de rotaţii pe minut, asigurând astfel o experienţă de condus rafinată.
Turbo, “împachetat” în oţel
Sistemul de turbocompresie a fost dezvoltat în cooperare cu Borg-Warner Turbo System şi compania producătoare de componente din oţel, Benteler Automotive. Turbocompresorul utilizat are cea mai mică dimensiune din piaţă în comparaţie cu puterea maximă a motorului. Tehnologia turbo utilizată nu numai că oferă performanţă excelentă, dar îmbunătăţeşte şi tratamentul noxelor evacuate. Astfel, face posibilă încălzirea rapidă a catalizatorului pentru ardere.
Turbina a fost integrată în galeria de admisie, şi atât galleria, dar şi carcasa turbinei sunt realizate din foi de oţel. Tabla de oţel este mai uşoara şi mai compactă decât fonta turnată şi, mult mai important, transferă mai puţină căldură către exterior. Astfel, este facilitată o temperatură mai ridicată a gazului compresat şi astfel arderea este mai eficientă.
Noul sistem de turbocompresie “împachetat” în întregime în foi de oţel constituie o inovaţie patentată de Volvo.
Aceasta inovaţie a permis modelarea conductelor de evacuare pentru un circuit optim al gazelor şi o compresie cât mai eficientă.
În România, disponibil din luna mai
Injectoarele Bosch cu şapte găuri pe duză sunt montate lateral şi contribuie la realizarea unei arderi eficiente. Datorită unei rate ridicate de compresie, tehnologia turbo livrează accelerare rapidă şi manevrabilitate, chiar şi la turaţii mici. Arderea rapidă şi constantă permite o funcţionare echilibrată a motorului în sarcină.
Motorizarea 2.0 GTDi va fi omologată conform standardului de poluare Euro5, şi va fi oferită atât în varianta de transmisie manuală, cât şi în cea cu transmisie automată cu ambreiaj dublu, Volvo Powershift, ambele cu sase trepte de viteza. În România, motorizarea 2.0GTDi va fi disponibilă, la comandă, pe modelele Volvo S80 şi XC60 începând din luna mai 2010.