VIDEO BMW X3, un offroader scump, dar economic
0„Adevărul“ a testat cea mai nouă generaţie X3. Noul SUV BMW este mai matur, puternic tehnologizat şi scoate tot ce este mai bun din fiecare picătură de combustibil. X3-ul bavarezilor s-a maturizat odată cu noua generaţie şi se vede că nu mai este entry level-ul SUV-urilor companiei germane.
Citiţi şi: Cum a transformat Air by Corneliu, un BMW de serie într-o mașină de drift unică în lume
Noul X3 pare acum mai robust şi mai apropiat de prima generaţie a X5 ca dimensiuni deşi face parte din clasa crossoverelor (sau a offroaderelor mici). Noi am testat modelul X3 xdrive20d, adică varianta echipată cu motorul turbodiesel de 2 litri şi 184 CP (380 Nm), un propulsor popular pe Seria 3. Traseul ales de noi a totalizat 400 de km şi a inclus un drum către Predeal.
Primul lucru pe care l-am sesizat a fost că, deşi motorul este cel mai mic din gamă şi propulsează un SUV de aproape 1,8 tone, are suficiente resurse să imprime un comportament dinamic. Motorul este un diesel cu patru cilindri cuplat într-un mod perfect la o cutie de viteze automată, foarte uşor de operat, cu opt trepte. Noul X3 este prezentat de BMW ca un vehicul pentru toate tipurile de drum şi pentru toate condiţiile meteo. De aceea am căutat şi un drum (sau măcar o poiană) cu zăpadă pentru a testa veridicitatea celor spuse de comunicările oficiale ale companiei.
La drum întins, în spatele volanului, primul lucru sesizabil este rigiditatea şasiului. Este o platformă foarte ţeapănă, iar inginerii au trebuit să se concentreze foarte bine pe crearea suspensiei pentru a gestiona foarte bine mişcările roţilor. Rezultatul: X3 „se simte" foarte bine şi este plăcut chiar şi pe drumuri mai dificile. Pe zăpadă are un comportament decent, dar anvelopele all season nu îl ajută foarte mult. Oricum, clasa de vehicule din care face parte nu este recunoscută pentru capacităţi offroad extreme.
„Mariajul" dintre motor şi cutie de viteze este unul perfect şi livrează puterea foarte prompt. Deşi acest xdrive20d este cel mai mic din gamă, în acest X3 am simţit caracterul sportiv al BMW.
Festival high tech al opţionalelor
În interior, ergonomia este perfectă, iar comenzile sunt poziţionate foarte ingenios
Interiorul este unul foarte surprinzător chiar şi pentru cineva obişnuit cu autoturisme premium. Multitudinea de opţionale prezente pe maşina testată de noi face din cockpit-ul X3 un adevărat festival high tech. Ergonomia este perfectă, afişajele sunt surprinzătoare, iar head-up display-ul te face să crezi că eşti într-o maşină a viitorului. Mai mult, pentru şoferii care stau mai prost cu manevrabilitatea în mediul urban, BMW a instalat trei camere şi o mulţime de senzori care joacă roluri de îngeri păzitori ai integrităţii caroseriei.
Scaunele sport cu reglajele electrice sunt un lucru obişnuit pentru cineva familiarizat cu marca bavareză. Toţi ocupanţii noului X3 au parte de mai mult spaţiu faţă de vechea generaţie, datorită creşterii în dimensiuni, dar şi a ingeniozităţii construirii interiorului.
Noul X3 este echipat cu sistemul iDrive standard (sistemul de navigaţie este opţional). Programul BMW EfficientDynamics reprezintă o suită de tehnologii inteligente ce permit noilor maşini să stoarcă cât mai mult posibil dintr-o picătură de combustibil. Start & stop-ul nu te lasă să emiţi noxe la semafor, în timp ce Brake Energy Regeneration încarcă bateria când BMW X3 frânează sau coboară o pantă şi eliberează putere pentru a fi folosită la accelerare.
Noua generaţie X3 a cunoscut o îmbunătăţire evidentă faţă de vechiul X3. Este mai luxos, are comportament de drum mai bun, iar transmisia automată este exemplară. Din păcate, în viraje se comportă exact ca un offroader mic şi îţi aduce aminte prompt că nu te afli într-o limuzină sport.
BMW X3 xDrive20d
- 0-100 km/h: 8,5 secunde
- Viteza maximă: 210 km/h
- L/l/h (mm) 4.652/1.882/ 1.714
- Masă proprie (kg): 1.790
- Putere (CP): 184 la 4.000 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 380 între 1.750 şi 2.750 rpm
- Consum mediu: 7,8 l/100 km (condus sportiv)
- Cutie de viteze automată cu 8 trepte
- Preţ: 53.408 euro
+
- Spaţiu de SUV într-un offroader de dimensiuni mici;
- Sportivitate chiar şi pentru motorul de entry level;
- Consumul de combustibil este unul unul dintre cele mai bune din
clasa sa.
-
- Pe bord, în partea dreaptă există o inserţie de lemn ce contrastează cu armonia designului interior;
- Maşina este puţin mai zgomotoasă la viteze de peste 140 km/h;
- Preţul ridicat.
Care sunt concurenţii BMW-ului X3
Audi Q5. Rivalul german de la Ingoltstdt este un concurent redutabil pentru X3. Are aproximativ acelaşi preţ de vânzare şi este la fel de apetisant ca BMW-ul.
Land Rover Freelander. Britanicii oferă o alternativă mai ieftină şi stilată în acest segment. Totuşi, Freelander este cel mai vechi din punct de vedere tehnologic dintre cele patru alternative.
Mercedes-Benz GLK. O variantă pe care noi o considerăm mai puţin frumoasă decât X3, GLK, oferă la fel de mult confort premium la aceleaşi preţuri.
Producătorii auto, loviţi de dezastrul din Japonia
Tsunamiul a luat pe sus un lot de maşini Nissan noi
Catastrofele naturale din Japonia se simt şi pe piaţa auto. Constructorii auto locali au fost obligaţi să-şi întrerupă producţia şi să sisteze anumite livrări.Toyota Motor Corp poate pierde o capacitate de producţie de 40.000 de vehicule după ce i-au fost afectate fabricile, iar problemele de la centralele nucleare cauzează pene de curent electric. Toyota a închis 12 uzine, a spus Shiori Hashimoto, purtătoare de cuvânt a companiei.
Profitul producătorului se pare că va scădea cu şase miliarde de yeni (52 de milioane de euro) pentru fiecare zi de operaţiuni pierdută în Japonia, în timp ce Nissan Motor Co. şi Honda Motor Co. vor pierde două miliarde de yeni pe zi, estimează Goldman Sachs. „Nu ştim cât va dura până când producătorii se vor întoarce la operaţiunile lor normale, având în vedere situaţia actuală de la centralele nucleare", a declarat Toshihiko Matsuno, analist al SMBC Friend Securities Co.
Producţia, sistată sau redusă
Nissan Motor Co., al doilea mare producător auto al Japoniei, a suspendat operaţiunile de la şase uzine. Constructorul a mai precizat că 2.300 de vehicule noi au fost distruse de valurile tsunami. Honda, al treilea mare producător din arhipelag, a anunţat că va opri producţia la anumite uzine şi va reduce cadenţa de producţie cu 16.600 de autovehicule şi cu 2.000 de motociclete.
Dezastrul poate să scadă economia Japoniei cu aproximativ 0,3% deoarece penele de curent cauzate de problemele la centralele nucleare aduc sincope în fluxul de producţie.