“Rabla” a bulversat piaţa auto din Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
“Rabla” a bulversat piaţa auto din Europa
“Rabla” a bulversat piaţa auto din Europa

Programele de înnoire a parcului auto derulate în majoritatea pieţelor auto din Europa, au dat peste cap pronosticurile analiştilor şi ale producătorilor. Dacă la începutul anului trecut majoritatea celor implicaţi în industria de profil susţineau la unison că 2009 va fi un dezastru, iată că finalul anului ia contrazis.

Astfel, constructori precum Renault sau Peugeot-Citroen, au câştigat procente enorme în Marea Britanie sau Franţa, în timp ce producătorii dependenţi de cererea din Germania, precum Grupul Volkswagen, au fost cei mai afectaţi.

Înmatriculările de vehicule noi în statele Uniunii Europene şi în cele ale Asociaţiei Liberului Schimb (EFTA), au crescut cu 16% în decembrie 2009. Potrivit Asociaţiei Producătorilor Auto Europeni (ACEA), piaţa auto a înregistrat o creştere de 50% în Franţa şi de 40% în Marea Britanie.

Francezii au luat partea leului
Conform statisticilor, în ultima lună a anului trecut, cei trei mai producători francezi, PSA Peugeot-Citroen şi Renault, au reuşit o cotă de piaţă de 3,5% în pe piaţa din Europa. În Franţa, explozia vânzărilor din ultima lună a anului trecut este pusă pe seama faptului că de la 1 ianuarie 2010 guvernul a redus valoarea primei de casare.

Astfel, de la 1.000 de euro pentru o maşină veche, prima a fost redusă la doar 700 de euro. Renault, companie la care statul francez încă este un acţionar important, a înregistrat în decembrie o creştere a vânzărilor de 50%. Astfel, producătorul francez a reuşit, datorită programului “Rabla”, să atingă un volum de 1,1 milioane de unităţi comercializate în 2009.

Partenerul de alianţă al celor de la Renault, constructorul japonez Nissan, care contează mai mult pe piaţa auto din Marea Britanie pentru vânzările sale din Europa, aproape că şi-a dublat volumul de vehicule comercializate în Regat, în luna decembrie. Tata Motors, constructorul auto Indian care deţine mărcile Jaguar şi Land Rover, au avut şi ei o lună decembrie a “cadourilor”.

Tata Motors, în creştere
Vânzările combinate, ale brandului Tata şi a celor două mărci premium, au înregistrat, în luna decembrie 2009, o creştere de peste 50%. Şi producătorul italian Fiat a mers pe plus în 2009, înregistrând un volum de vînzări mai mare cu 23% faţă de anul precedent. Pe piaţa din Italia, Fiat a reuşit să vândă cu 17% mai multe maşini, dar a beneficiat şi de cererea de maşini de mici dimensiuni de pe urma programului “Rabla”.

Cele mai cerute au fost Fiat 500 şi Punto. Chiar dacă în Germania prima de casare a fost cea mai mare din Europa, aproximativ 2.500 de euro, constructorul naţional, Volkswagen, nu a reuşit să profite de pe urma programului “Rabla”. În 2009, constructorul nu a reuşit o creştere a vânzărilor decât cu 2,2%, asta şi datorită faptului că programul de înnoire a parcului auto s-a terminat în septembrie, în Germania. Totuşi, programul “Rabla” a reuşit să menţină un nivel ridicat al înmatriculărilor în Germania, cel puţin în lunile octombrie şi noiembrie.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite