Privatizarea Antibiotice anulată. Regia, băgaţi publicitate!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi procesul de privatizare a producătorului de medicamente este blocat, campania de publicitate în valoare de 500 mii de euro riscă să-şi rateze ţintele. Victoria în justiţie a

Deşi procesul de privatizare a producătorului de medicamente este blocat, campania de publicitate în valoare de 500 mii de euro riscă să-şi rateze ţintele.

Victoria în justiţie a sindicaliştilor de la Antibiotice Iaşi, prin care s-a anulat intenţia guvernului de a vinde fabrica prin licitaţie cu strigare directă, riscă să arunce pe apa sâmbetei campania de promovare a acestei privatizări.

Incertitudinea creată poate duce astfel la bulversarea potenţialilor investitori şi la afectarea întregului proces de privatizare.


Ciudat este faptul că pentru promovarea procesului de privatizare a producătorului de medicamente a fost adoptată o strategie discutabilă: Realitatea TV a fost singurul canal pe care s-a difuzat spotul cu "pastiluţele alb-roşii".

Alegerea postului a fost justificată datorită publicului (cu studii superioare, înclinat către business), în defavoarea TVR 1 sau a unor posturi comerciale (Pro TV şi Antena 1), cunoscute ca având preţuri de publicitate "piperate". De altfel, AVAS a confirmat pentru "Adevărul" că staţia a fost aleasă pentru că "avea cea mai mare afinitate pentru targetul propus", deşi nu precizează care este este acesta. Până în ziua în care s-a anunţat că sindicatul Antibiotice Iaşi a blocat procesul de privatizare (11 februarie) fuseseră difuzate 315 inserţii, care încurajau achiziţionarea întreprinderii.


În seara acelei zile, deşi Realitatea TV difuzase ştirea referitoare la acest subiect, în calupurile publicitare încă se mai difuza, cu mare frecvenţă, acest spot.


Anunţ într-un singur ziar internaţional


Potrivit AVAS, în perioada 8-20 decembrie 2007, instituţia de stat a plătit pentru difuzările pe tv, radio şi presă scrisă, suma de 1.657.257 lei (aproximativ 500.000 de euro). Din această sumă, 15% reprezintă cheltuielile de publicitate pe tv.

Campania este derulată de agenţia de publicitate ARS Advertising, care a câştigat licitaţia de media organizată de AVAS, în faţa unor firme mai titrate pe piaţa media: MindShare şi Mediaedge:cia.


Grosul sumei a fost alocat presei scrise naţionale cât şi internaţionale. În prima etapă a campaniei, pe acest segment au fost alese "Ziarul Financiar" şi "Wall Street Journal Europe". În cea de-a doua, AVAS a lărgit aria de comunicare, în special în presa naţională: "România liberă", "Gândul", "Jurnalul Naţional", "Evenimentul Zilei", "Adevărul", "Ziarul de Iaşi" şi cele două publicaţii amintite mai sus. De asemenea, componenta radio a vizat posturile România Actualităţi, Radio 21 şi Europa FM. Primele două staţii nu par să fie în targetul "de business", deşi au audienţă în sondajele invocate de AVAS.


Interesant este faptul că, deşi soarta procesului de privatizare este incertă, instituţia de stat va continua derularea campaniei de promovare a producătorului de medicamente. Surse guvernamentale au declarat pentru "Adevărul" faptul că situaţia conflictuală declanşată de către reprezentanţii sindicali ieşeni în justiţie nu priveşte AVAS, ci în mod direct Executivul, cel care de fapt a decis modul în care Antibiotice să treacă în proprietate privată.

Este lesne de înţeles că Executivul nu se va mulţumi cu situaţia actuală şi va contesta decizia de anulare a privatizării. Drept pentru care până la obţinerea unei hotărâri definitive şi irevocabile, care ar putea întoarce situaţia în favoarea guvernului, instituţia de privatizare va continua să promoveze privatizare, conform planurilor inţiale.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite