Carrefour România, vânzări în scădere
0Carrefour România, cel mai mare lanţ intern de hipermarketuri, a înregistrat, anul trecut, vânzări de 1,14 miliarde de euro, în scădere cu 4,6% faţă de 2008, informează grupul francez.
Compania franceză a înregistrat cel mai mare declin în ultimele trei luni ale anului, când a avut vânzări de 326 de milioane de euro, în scădere cu 12% faţă de perioada similar a anului anterior.
La nivel de grup, Carrefour a raportat vânzări în scădere cu 1,4%, la 96,17 miliarde de euro.
În ultimul trimestru al anului trecut, vânzările retailerului francez au crescut cu 1%, la 26 de miliarde de euro.
„În pofida unui climat operaţional dificil, Carrefour a raportat vânzări mai mari atât la an cât şi pentru trimestrul al patrulea, susţinute mai ales de Brazilia şi China. În 2010, vom continua planurile strategice şi transformarea grupului pentru a câştiga în continuare cotă de piaţă", a declarat Lars Olofsson, directorul general al Carrefour. În Europa, excluzând Franţa, vânzările au scăzut în 2009 cu 5,4%, la 34,15 miliarde de euro, iar pentru octombrie-decembrie declinul a fost de 4%, la 9,2 miliarde de euro.
În 2009, Carrefour a deschis sau cumpărat 1.005 magazine, cu o suprafaţă de 970.000 de metri pătraţi, din care 368 de centre comerciale în ultimele trei luni ale anului, cu suprafaţă de 336.000 de metri pătraţi.
Carrefour are în România aproximativ 25 de hipermarketuri şi un număr asemănător de supermarketuri Carrefour Express. Principalii concurenţi ai Carrefour în România sunt Real Hypermarket, Cora şi Auchan.