Primăria Sectorului 1 îşi lansează revistă cu aproape trei milioane de euro: ce subiecte se vor aborda şi cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească jurnaliştii
0Primăria Sectorului 1 din Bucureşti, condusă de Daniel Tudorache (PSD), a alocat fonduri publice în valoare de aproximativ trei milioane de euro pentru realizarea, editarea, tipărirea şi distribuţia „Buletinului informativ“ al instituţiei în următorii patru ani, potrivit unui anunţ de licitaţie publicat sâmbătă în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Aproape trei milioane de euro se vor duce, în următorii ani, către cei care se vor ocupa de revista Primăriei Sectorului 1 – Buletinul informativ, scrie Pagina de Media.
Firma care va câştiga licitaţia va asigura prin reporteri şi fotoreporteri interviuri, reportaje şi fotoreportaje, culegerea de ştiri şi opinii privind evenimentele publice în legătură cu activitatea Primăriei, iar buletinul va fi distribuit gratuit cetăţenilor din sector. Bugetul alocat este de 2,75 milioane de euro.
Licitaţia a fost deja demarată, iar caietul de sarcini precizează exact de câte ori apare pe an, câte pagini va avea, cum trebuie să scrie ziariştii, dar şi cum să fie designul şi titlurile. Articolele trebuie să fie originale, altfel „plagiatele vor fi respinse“, iar tirajul se vrea de 133.000 exemplare/apariţie.
„«Buletinul Informativ» al Primăriei Sectorului 1 se doreşte a fi un instrument util de comunicare între instituţie şi cetăţeni în scopul diseminării informaţiilor de interes public, al creşterii calităţii serviciului public şi al realizării unei administrări în interesului cetăţeanului“, se arată în caietul de sarcini din anunţul de licitaţie publicat pe SEAP.
Frecvenţa apariţiei publicaţiei
Publicaţia va apărea cel puţin trimestrial; în situaţiile în care va fi necesar (în funcţie de volumul şi caracterul informaţiilor), publicaţia poate apărea cel mult lunar.
Numărul de pagini
În mod obişnuit publicaţia va avea un număr de 36 pagini, format 210 x 282 mm.
În mod excepţional (2-3 cazuri pe an), în situaţiile în care contextul social din Sectorul 1 impune o mediatizare amplă a unor evenimente, numărul de pagini va fi de cel mult 64 pagini (exemple de astfel de situaţii: campanii locale de informare şi conştientizare, situaţii de urgenţă, evenimente speciale cu ocazia sărbatorilor legale etc.)
Rubrici permanente ale publicaţiei
1. Editorial/Opinii – mesajul autorităţilor publice locale pentru cetăţeni
2. Actualitate
3. Proiecte şi Investiţii
4. Capitala verde – mediu
5. La şcoală – învăţământ
6. Acasă – asociatii proprietari
7. Sănătate
8. Consiliul local – „Aleşii dumneavoastr㔓
9. Reportaj/interviu
10. Timp liber
11. Scrisori – „Cetăţenii întreabă, Primăria răspunde“
12. Utile – „În spijinul dumneavoastră“/ Informaţii de interes public
13. Istorie/tradiţie/cultural – „De ieri şi de azi“
14. Fotoreportaj
Descrierea activităţilor solicitate:
Activităţi redacţionale
Redactarea articolelor: Textul articolelor trebuie să fie coerent, clar şi concis. Construcţia frazei trebuie să aibă complexitate sintactică redusă astfel încât lectura să fie cât mai facilă; conţinutul frazei trebuie să fie corect din punct de vedere gramatical şi al exprimării.
Conţinutul fiecărui articol trebuie să fie unic; în măsura în care autoritatea contractantă are posibilitatea de a le verifica, articolele copiate/plagiate vor fi respinse. Copierea integrală/parţială a textului articolului propus spre publicare şi plagiatul sunt acţiuni care se realizează pe riscul şi răspunderea operatorului economic.
Activităţi editoriale:
Designul publicaţiei trebuie să aibă următoarele caracteristici generale:
• să atragă cititorul prin coperta atractivă şi prin combinaţia text-imagine-structura paginii
• să dirijeze privirea cititiorului prin arhitectura paginii şi prin elemente vizuale
• să scoată în evidenţă ideile importante din text prin grafică şi modul de prezentare a fotografiilor
• să conţină elemente care rămân neschimbate de la un număr la altul (spre exemplu rubricile permanente