Toate informaţiile fiscale ale ANAF, MFP, ANAP şi CNP vor fi comasate până la 1 septembrie
0
Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare va urmări casele de marcat şi facturile electronice, va centraliza sistemul informatic al Trezoreriei şi sistemul de administrare a creanţelor bugetare, urmând să gestioneze şi riscurile în colectarea veniturilor şi în execuţia bugetară.
Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, se va înfiinţa - cu susţinerea STS – în subordinea Ministerului Finanţelor Publice. Astfel, Guvernul speră că va simplifica procedurile administrative, îmbunătăţind relaţia contribuabililor cu administraţia fiscală, prin creşterea creşterea gradului de informatizare.
”Acest Centru va fi înfiinţat în aparatul central al Ministerului Finanţelor Publice, până la 1 septembrie 2017, prin comasarea tuturor structurilor din minister şi instituţiilor subordonate cu atribuţii în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (structuri din MFP, ANAF – aparat central şi direcţii generale regionale, Agenţia Naţională de Achiziţii Publice şi Comisia Naţională de Prognoză)”, a informat Guvernul, precizând că Memorandumul a fost deja adoptat.
Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare va fi dezvoltat până la sfârşitul anului 2018, conform unui plan de măsuri ce priveşte, printre altele, ”desemnarea şi tratarea Sistemului Informatic al MFP ca infrastructură critică de interes naţional” şi elaborarea unei Strategii unitare de dezvoltare şi menţinere în funcţiune a Sistemului Informatic al MFP.
Oficialii vor să trebui să stabilească şi de câţi oameni şi câţi bani e nevoie pentru asigurarea serviciilor de menţinere şi pentru înnoirea etapizată a infrastructurii hardware şi software a Sistemului Informatic al MFP, urmând să angajeze personal de specialitate TIC la nivel central şi local şi să implementeze mai multe proiecte în curs, precum factura electronică, centralizarea sistemului de administrare a creanţelor bugetare etc.
Centrul va monitoriza şi casele de marcat
Pe termen mediu, respectiv pentru 2018-2020, acest Centru consolidat administrativ are mai multe obiective, între care implementarea proiectului de interconectare a caselor de marcat; centralizarea sistemului informatic al Trezoreriei statului şi diversificarea serviciilor oferite şi implementarea unor măsuri de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor.
Totodată, acesta urmăreşte extinderea utilităţii şi utilizării ”Spaţiului Privat Virtual” la nivelul celorlalte instituţii publice centrale şi locale, dar şi furnizarea către cetăţeni a informaţiilor privind bunurile impozabile luate în calcul la stabilirea obligaţiilor fiscale ale acestora, colectate şi consolidate la nivelul sistemului informatic securizat „PatrimVen”, precum şi furnizarea către cetăţeni a informaţiilor privind obligaţiile fiscale şi nefiscale „IMPTAX”.
Persoanele fizice vor avea o identitate fiscală electronică
Un alt obiectiv al acestui centru este ”crearea şi operaţionalizarea identităţii fiscale electronice a persoanei fizice, pentru a facilita interacţiunea cu statul în ceea ce priveşte sistemul financiar, fiscal şi de asigurări sociale”, urmând să fie standardizate sistemele de colectare a datelor pe bază de formulare electronice utilizate în relaţia cu cetăţeanul.
După ce sistemele informatce de analiză vor fi dezvoltate se vor urmări cheltuielile publice, în special cele legate de investiţii şi asigurări sociale, se va evalua impactul financiar a iniţiativelor de modificare legislativă pentru venituri şi cheltuieli şi se vor gestiona riscurile în colectarea veniturilor şi în execuţia bugetară.