Ce rămâne în urma ofertei AdePlast? O piaţă care trăieşte din speranţe şi o companie care trebuie să revină cu picioarele pe pământ

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marcel Barbut este CEO-ul si actionarul majoritar al producatorului de materiale de constructii, numele său fiind sinonim cu AdePlast FOTO Adevărul
Marcel Barbut este CEO-ul si actionarul majoritar al producatorului de materiale de constructii, numele său fiind sinonim cu AdePlast FOTO Adevărul

În mijlocul unei perioade în care lucrurile păreau că merg cum nu se poate mai bine pe Bursa de la Bucureşti, prima tentativă din ultimii cinci ani a unui antreprenor de a-şi lista compania în piaţa de capital românească a eşuat.

„Prea scump” – spun brokerii si investitorii institutionali, “nu ati fost gata pentru noi” – spune seful AdePlast. Parerile sunt impartite insa doua lucruri sunt clare: AdePlast putea sa fie mai bine pregatita pentru listare, iar imaginea Bursei va fi cea mai afectata, in special in relatia cu antreprenorii locali.

Compania de constructii AdePlast a anuntat miercuri ca oferta publica initiala (IPO) pe care a desfasurat-o pe BVB in perioada 2-15 octombrie s-a incheiat fara succes, subscrierile neajungand la pragul minim de 70% prevazut in prospect.

Oferta a avut loc la scurt timp dupa ce statul roman reusit sa inchida cu succes IPO-ul Nuclearelectrica (SNN), si cu doar cateva saptamani inaintea inceperii ofertei Romgaz, asteptata sa fie cea mai mare din istoria Bursei de a Bucuresti.

In ciuda perioadei bune pe care piata de capital romaneasca o traverseaza, IPO-ul AdePlast a esuat, si odata cu el si sperantele BVB de a-l putea folosi ca exemplu pozitiv in tentativa de a convinge si alti antreprenori romani sa isi aduca in piata companiile. In cazul in care ar fi fost finalizata cu succes, oferta Adeplast ar fi avut o valoare cuprinsa intre 58 mil lei si 66,9 mil. lei.

Micii investitori au avut alocate 15% din actiunile din oferta, iar diferenta de 85% din titluri a fost pentru investitorii mari (cu subscrieri de minim 500.000 de lei), care au putut plasa ordine la orice pret din intervalul 3,52 lei/titlu - 4,06 lei/actiune.

Marcel Barbut este numele sinonim cu AdePlast. Barbut este CEO-ul si actionarul majoritar al producatorului de materiale de constructii, cu o detinere de 99,9% din capital. Acesta s-a remarcat prin abordarea directa pe care o are in afaceri dar si prin declaratiile mai mult decat transante cu privire la business-ul in care activeaza.

Citeşte mai multe pe wall-street.ro

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite