Ce rămâne în urma ofertei AdePlast? O piaţă care trăieşte din speranţe şi o companie care trebuie să revină cu picioarele pe pământ
0
În mijlocul unei perioade în care lucrurile păreau că merg cum nu se poate mai bine pe Bursa de la Bucureşti, prima tentativă din ultimii cinci ani a unui antreprenor de a-şi lista compania în piaţa de capital românească a eşuat.
„Prea scump” – spun brokerii si investitorii institutionali, “nu ati fost gata pentru noi” – spune seful AdePlast. Parerile sunt impartite insa doua lucruri sunt clare: AdePlast putea sa fie mai bine pregatita pentru listare, iar imaginea Bursei va fi cea mai afectata, in special in relatia cu antreprenorii locali.
Compania de constructii AdePlast a anuntat miercuri ca oferta publica initiala (IPO) pe care a desfasurat-o pe BVB in perioada 2-15 octombrie s-a incheiat fara succes, subscrierile neajungand la pragul minim de 70% prevazut in prospect.
Oferta a avut loc la scurt timp dupa ce statul roman reusit sa inchida cu succes IPO-ul Nuclearelectrica (SNN), si cu doar cateva saptamani inaintea inceperii ofertei Romgaz, asteptata sa fie cea mai mare din istoria Bursei de a Bucuresti.
In ciuda perioadei bune pe care piata de capital romaneasca o traverseaza, IPO-ul AdePlast a esuat, si odata cu el si sperantele BVB de a-l putea folosi ca exemplu pozitiv in tentativa de a convinge si alti antreprenori romani sa isi aduca in piata companiile. In cazul in care ar fi fost finalizata cu succes, oferta Adeplast ar fi avut o valoare cuprinsa intre 58 mil lei si 66,9 mil. lei.
Micii investitori au avut alocate 15% din actiunile din oferta, iar diferenta de 85% din titluri a fost pentru investitorii mari (cu subscrieri de minim 500.000 de lei), care au putut plasa ordine la orice pret din intervalul 3,52 lei/titlu - 4,06 lei/actiune.
Marcel Barbut este numele sinonim cu AdePlast. Barbut este CEO-ul si actionarul majoritar al producatorului de materiale de constructii, cu o detinere de 99,9% din capital. Acesta s-a remarcat prin abordarea directa pe care o are in afaceri dar si prin declaratiile mai mult decat transante cu privire la business-ul in care activeaza.