Teatrul alternativ isi ascute sabiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Green Hours - subsolul cu teatru Nu e vorba de o lupta de orice fel, ci de una de idei, care a debutat miercuri, la Green Hours, odata cu prima "Masa de consum teatral", din programul Teatru de

Green Hours - subsolul cu teatru
Nu e vorba de o lupta de orice fel, ci de una de idei, care a debutat miercuri, la Green Hours, odata cu prima "Masa de consum teatral", din programul Teatru de consum declansat in aceasta toamna. Cum Teatrul Luni de la Green Hours a produs deja doua din cele noua premiere promise in cadrul acestui program (Kinky Zone, teatru in serial, regia Radu Afrim si Totul despre All (foto), traducere, adaptare si regie Florin Piersic jr.), organizatorii - Voicu Radescu, producator, Mihaela Mihailov, teatrolog - s-au gandit ca ar fi bine sa invite la o discutie neprotocolara actori, regizori, ziaristi, critici, in dorinta de a vedea cum au fost primite propunerile lor de spectacol. Discutia, destul de animata, a dus la cateva concluzii interesante: odata aparute noile spatii teatrale - baruri, cafenele, subsoluri etc - discursul regizoral se modifica, iar necesitatea de a interactiona cu publicul devine evidenta. Ceea ce a ramas in urma este discursul critic, care judeca productiile teatrale fara a tine cont de contextul in care acestea au loc. Au avut interventii cateva dintre vedetele teatrului asa-zis alternativ (in lipsa de alt termen, fiindca nici teatru neconventional nu e o alegere mai buna) - Florin Piersic jr., Radu Afrim, Theo Herghelegiu, Clara Flores, Ana Ioana Macaria, s.a. Un lucru e cert: evadati din sistemul teatral de stat, tinerii actori si regizori cauta noi cai de apropiere de un public in continua transformare, exersand metode de seductie din ce in ce mai eficiente si trec, in acelasi timp, printr-o terapie necesara lor, ca profesionisti ai scenei supusi pericolului inertiei. Asadar, nu ocoliti subsolurile cu teatru, veti avea suprize dintre cele mai placute.
La Cluj, Imposibilul face minuni
Cand un teatru isi ia numele de Imposibil inseamna ca cei care i-au pus bazele sunt perfect constienti in ce context s-a nascut initiativa lor. Teatrul Imposibil de la Cluj a reusit, totusi, sa invinga dificultatile cu care se confrunta orice companie independenta astazi, in Romania. Atat de bine a reusit incat, in afara spectacolelor pe care le produce, de numele sau se leaga Biblioteca Teatrul Imposibil, in care au aparut pana acum un text inedit al lui A.P.Cehov - Tatiana Repina, un volum de dramaturgie originala semnat de Radu Macrinici si intitulat Aceasta poveste nu va fi spusa niciodata, o antologie de eseuri despre teatru si film - Teatru si film. Un conflict de frontiera? - si un excelent studiu alcatuit de Miruna Runcan - Teatralizarea si reteatralizarea in Romania (1920-1960). Lucrarea integreaza momentele de evolutie ale miscarii teatrale din Romania in context european si reconstituie tabloul complet al epocii in care spectacolul de teatru romanesc s-a inscris in modernitate. Teatrul Imposibil mai editeaza si o revista - MAN_In_FEST -, lunar teatral ajuns deja la cea de a 4- a aparitie. Publicatia isi propune sa urmareasca fenomenul teatral national si international, cu predilectie pe cel alternativ. In luna noiembrie, Teatrul Imposibil mai declanseaza RoMania pitoreasca, proiect interactiv cu subtitlul "Terapie culturala", care isi propune criticarea tarelor societatii romanesti contemporane - droguri, coruptie, prostitutie, intr-un ciclu de 5 episoade teatrale.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite