Pe locuitorii din provincie nu-i prea mai amuză reclamele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bugetele pentru publicitatea au scăzut în ultimii doi ani, însă numărul de spoturi TV sau radio, de machete de presă sau outdoor-uri a crescut, arată raportul de cercetare despre modul în care percep publciitatea românii, realizat de GfK România.

Aceasta, pentru că tarifele de publicitate au picat în cei trei ani de criză, se arată în cercetare.


Deschiderea consumatorilor români către publicitate nu este tocmai încurajatoare pentru firmele de profil, însă 77% din intervievaţi au fost totuşi de părere că reclamele oferă câteodată detalii practice despre un produs.

Publicitatea îi ajutăpe oameni, au apreciat respondenţii, cel puţin pentru a face o comparaţie între diferitele produse de pe piaţă. În plus, publicitatea impulsionează competiţia dintre producători şi duce, astfel, la creşterea calităţii produselor.

A scăzut dramatic, faţă de 2002, numărul celor care nu ar fi deranjaţi de mai multă publicitate - 5% în 2011.

Vedetele nu mai "vând" la ţară
Apariţia vedetelor în reclame nu-i mai impresionează prea mult pe consumatorii din rural sau oraşe mici, probabil fiindcă a crescut şi diferenţa dintre stilul de viaţă din acele zone şi urbanul mare. În paralel, se observă o majorare cu aproximativ 13 procente a numărului de bucureşteni a căror atenţie este atrasă de reclamele cu staruri, comparativ cu 2002.

A scăzut şi numărul persoanelor care cred că publictatea este de cele mai multe ori distractivă (de la două treimi în 2002, la sub 60% în 2011). Procentul ar fi fost şi mai mic, la nivel naţional, dacă nu s-ar fi înmulţit locuitorii Capitalei, care fac excepţie de la trend şi care se amuză de cele mai multe ori când văd reclame. De aici şi efortul intensificat al agenţiilor de publicitate, care se străduiesc să le atragă mai mult atenţia bucureştenilor şi, de asemenea, să le ofere abordări diferite.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite