Tramvaiul second-hand din Iaşi, gata să provoace o catastrofă
0vagonul a coborât Dealul Copou, a lovit câteva maşini şi s-a oprit în alte două tramvaie. În urma accidentului, fără precedent, câţiva călători au fost uşor răniţi. O comisie de
vagonul a coborât Dealul Copou, a lovit câteva maşini şi s-a oprit în alte două tramvaie. În urma accidentului, fără precedent, câţiva călători au fost uşor răniţi. O comisie de anchetă formată din mai multi specialişti analizează vagonul pentru a stabili cauzele incidentului.
Contrariaţi de viteza tramvaiului, călătorii au crezut iniţial că vatmanul dorea să prindă culoarea verde la semafor. După ce a trecut de următoarea staţie fără să oprească, vagonul a acroşat în plină viteză patru autoturisme, continuându-şi drumul. Urma o intersecţie cu o curbă periculoasă. Dacă ar fi deraiat, ar fi intrat, cel mai probabil, în scara unui bloc. În acel moment însă, în curbă mai erau alte două tramvaie în care a intrat vagonul.
În urma impactului, şase persoane au ajuns la spital.Poliţiştii sosiţi la faţa locului nu au putut stabili cauza exactă a accidentului. şeful Regiei de Transport, Maricel Ghercă, crede că a fost, mai degrabă, o greşeală a vatmanului, decât o defecţiune tehnică a vagonului: "Acest tip de vagon, GT 4, are cel mai bun sistem de frânare. Probabil este vorba de eroarea de exploatare a vatmanului. Dar să aşteptăm rezultatele anchetei".
Pe de altă parte, Adrian Afrăsinei, cel care conducea tramvaiul, declară că a fost o problemă tehnică. "Coboram dinspre Copou, am vrut să frânez. Deodată, m-am panicat. Nici una dintre cele trei frâne nu mai funcţiona". La rândul său, primarul Gheorghe Nichita nu crede că starea tehnică a vagonului ar fi de vină, deşi a fost achiziţionat la mâna a doua din Germania cu doar 500 de euro. şeful municipalităţii consideră că responsabilitatea aparţine celor care au verificat vagonul. Ieri a fost formată o comisie de anchetă din doi procurori, specialişti de la CFR, un profesor de la Universitatea Tehnică şi angajaţi ai RATP. Momentan sunt luate în calcul trei ipoteze: o defecţiune la sistemul de frânare, eroarea în exploatare a vatmanului, dar şi superficialitatea angajaţilor regiei, care au verificat vagonul înainte ca acesta să plece în trafic.