Loganul, „simbolul ironic al crizei din Europa“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În luna septembrie, Loganul cu numărul 1.000.000 a ieşit pe porţile fabricii Dacia de la Mioveni
În luna septembrie, Loganul cu numărul 1.000.000 a ieşit pe porţile fabricii Dacia de la Mioveni

„Loganul a devenit unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei“, arată cotidianul britanic „Financial Times“. În timp ce giganţii auto din Europa de Vest încă se mai luptă cu efectele recesiunii, producătorii mai mici din Est au reuşit să iasă din criză într-o formă remarcabilă datorită accesibilităţii.

Potrivit Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile, companiile auto din Europa de Est au produs, în 2009, cu 7,7% mai puţine vehicule comparativ cu 2008, însă cifra rămâne scăzută faţă de contracţia de 19,5% resimţită în vestul Europei.

Maşinile ieftine, căutate în statele vestice

Mai mult, acestea vor profita de pe urma dificultăţilor economice din statele vestice, unde piaţa pentru autoturisme ieftine a crescut considerabil. Deşi iniţial modelul Logan produs de Dacia era destinat pieţelor emergente din Europa Centrală şi de Est, în 2009 Germania a devenit principala piaţă de desfacere a vehiculului produs la Mioveni.

Citiţi şi:

Maşina unui arădean este vedetă în filmul turnat de Nicolas Cage în România

Maşina preşedintelui Camerei de Comerţ Arad va exploda în filmul lui Cage

Cum vor arăta noile Dacii

Opt noi autovehicule vor fi lansate de Dacia. Vedeta: o maşină low-cost de 5.000 euro

Nemţii au preferat să profite de programul naţional de înnoire a parcului auto (similar programului „Rabla"), să obţină o reducere de 33% de la stat şi să cumpere maşini mai ieftine. Dacia a fost, în mod clar, unul dintre câştigătorii acestui program.

Cu toate acestea,  astfel de programe vor ajunge la un final, iar producătorii de autoturisme ieftine s-ar putea confrunta cu o diminuare bruscă a vânzărilor. IHS Automotive estimează că, în 2011, numărul de maşini produse de companiile de Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia va ajunge la 2,525 milioane de unităţi, de la 2,532 milioane produse în acest an, urmând ca în 2012 să scadă la 2,495 milioane de vehicule.

Chiar şi în acest caz, companiile auto est-europene vor continua să acapareze o cotă tot mai mare din piaţa europeană. Potrivit UniCredit, ponderea deţinută de producătorii din Europa Centrală şi de Est în producţia totală din Europa s-a majorat de la 9% la 24% în intervalul 1999 - 2009.

Duster nu a impresionat la „Maşina anului"

Singurul SUV care s-a calificat în finala competiţiei „Maşina anului 2011" organizată de COTY, modelul Duster produs de Dacia, a obţinut numai ultimul loc în clasament. Acesta a strâns doar 132 de puncte, cea mai mare notă primită fiind 8, acordată de un jurnalist portughez şi doi francezi, însă alţi 13 reprezentanţi au considerat că Duster nu merită nici măcar un punct.

„Doar un preţ redus nu este motiv suficient pentru a premia un autoturism. Design ciudat, tehnică veche şi unele probleme de calitate", şi-a motivat decizia Peter Ruch din Elveţia, unul dintre cei care au acordat nota zero modelului autohton. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite