Femeia de succes face casă bună cu mall-ul
0Majoritatea clienţilor asociază mall-ul cu imaginea unei tinere atrăgătoare, fără obligaţii şi cu o carieră strălucitoare. Cercetările de sociologie urbană arată că femeile percep diferit timpul când se află la mall, iar bărbaţii sunt atraşi mai mult de zona cu mâncare.
Clujenii percep Iulius Mall ca pe „femeia tânără, frumoasă, fiţoasă şi bine îmbracată”, maghiarii sunt mai ataşaţi de Polus Center, timpul este relativ pentru femei în mall şi bărbaţii merg la food-court.
Acestea sunt câteva din concluziile specialiştilor în sociologie urbană de la Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială a Universităţii „Babeş-Bolyai”, din Cluj-Napoca.
Dacă mall-ul ar fi om
Un focus group arată că clujenii mistifică mall-ul, devenind în viziunea acestora un spaţiu select, luxos, destinat relaxării. Întrebaţi „Dacă mall-ul ar fi un om, cum ar fi acesta?”, cei mai mulţi dintre subiecţii intervievaţi au răspuns că acesta ar fi o femeie de succes.
„O femeie, cu siguranţă o femeie! Cam aşa, pe la 28- 30 de ani, blondă, ambiţioasă, hotărâtă şi sigură pe sine. Ar fi o femeie singură, fără bărbat şi copii, fără obligaţii, dar cu o carieră strălucită”, este răspunsul unei casnice, în vârstă de 34 de ani, cu studii medii. Cei care au asociat mall-ul cu imaginea unui bărbat l-au descris, de asemena, ca pe unul de succes, greu abordabil.
„ Un bărbat de 46 de ani, aranjat la patru ace, cu Bentley şi cu iubita tânără... ar fi un om cu o afacere prosperă, care îşi permite orice, dar cu care nu îşi permit mulţi să discute”, a spus un inginer de 27 de ani.
Rezultatele studiilor arată că femeile cu vârste cuprinse între 35 - 40 se orientează destul de greu în spaţiul de la Iulius Mall.
„Acestea percep Iulius Mall ca fiind labirintic. De asemenea, timpul are o altă ritmicitate, astfel că pentru femei timpul trece mai repede în mall”, a explicat sociologul Norbert Petrovici. În schimb, caracterul geometric al Polus Center nu le creează dificultăţi. Femeile cu buget restrâns, cu vârste cuprinse între 40 - 45 de ani, frecventează mai mult Cora şi Auchan.
Loc de agăţat
Norbert Petrovici a menţionat că timpul trece mai greu în mall pentru bărbaţi, indiferent că sunt în grup sau cu partenera. „Când merg în grup, mall-ul devine loc de agăţat, în timp ce, dacă sunt însoţiţi de prietenă, devin agasaţi de timpul pe care aceasta îl petrece la cumpărături”, a spus sociologul. Bărbaţi sunt orientaţi spre locurile fixe, adică cafenele şi food-court, a explicat specialistul.
Info aniversar
Polus Center împlineşte astăzi un an de funcţionare. De la deschidere a avut circa zece milioane de vizitatori. Iulius Mall va sărbători în 10 noiembrie un an de funcţionare. Estimările sunt că va atinge cifra de 12 milioane de vizitatori. Studii de marketing arată că 16% dintre vizitatori vin la mall pentru altceva decât cumpărături.
22
- de milioane de vizitatori, au numărat cele două mall-uri clujene într-un an