Cabliştii te execută pe nedrept
0Deşi operatorii nu trimit abonaţilor facturile la timp, fiecare întârziere este penalizată. Facturile operatorilor TV prin cablu ajung cu întârziere în cutiile poştale ale abonaţilor, uneori la două săptămâni de la data scadentă, iar în unele cazuri, deloc.
Pe cine dăm vina dacă lună de lună primim cu întârziere nota de plată la cablu sau la internet? Pe poştaşul care nu sună întotdeana de două ori să-ţi lase factura sau pe companiile de profil? La o primă vedere nu avem pe cine. Şi asta pentru că problema este aruncată în „ograda” celuilat. Firmele de telecomunicaţii incriminează Poşta Română şi pun întârzierile pe seama ineficienţei poştaşilor. De cealaltă parte, Poşta spune că nu a înregistrat reclamaţii în ceea ce priveşte întârzierea facturilor livrate de ei.
Citiţi şi:
- UPC şi RCS&RDS le întorc spatele clienţilor
- Cluj: EXCLUSIV VIDEO UPC către clienţii care au primit somaţii: „Nu mai plătiţi nimic”
- Veniturilor Romtelecom, în scădere
Poşta Română distribuie însă doar o parte a trimiterilor RCS&RDS, restul fiind distribuit de către companii private de curierat rapid. Ele au tiparite, pe faţa plicului, însemnul de francare al firmei „TP” (Taxe Plătite). Totuşi, în timp ce cabliştii se ceartă cu firmele care distribuie facturile, singurii care au de suferit sunt, evident, clienţii.
Abonamentul se schimbă fără preaviz
„La RCS&RDS mi s-a mărit abonamentul fără acordul meu. Într-o vreme nu mai primeam factura şi eram direcţionat către Poşta Română, că de la ei sunt trimise”, explică Cătălin, un cititor al ziarului Adevărul. Ce pot face ei, când simpla reclamaţie nu îi ajută? Majoritatea decid să-şi schimbe furnizorul de cablu şi internet. Restul se confruntă cu penalităţi usturătoare şi chiar cu întreruperea furnizării serviciilor pentru că nu au achitat facturile la timp.
Un astfel de exemplu este cel al Mălinei A. din Bucureşti. Ea a fost abonată la RCS&RDS timp de patru ani. În urmă cu cinci luni a decis să renunţe la serviciile operatorului pentru că facturile îi veneau o dată la două luni. „De câteva ori mi-au tăiat cablul pentru că nu plătisem facturile, poate acelea pe care nu le primisem”, spune revoltată tânăra. Când a sunat la serviciul de relaţii cu clienţii i s-a spus că RCS&RDS trimite nota de plată la timp şi că, dacă mai are probleme, nu are decât să plătească abonamentul în avans.
Promoţii înşelătoare
Nici UPC nu stă mai bine la capitolul facturi şi în acest mod îşi pierde încet clienţii. Astfel, la sfârşitul lui septembrie, UPC România raporta 1,2 milioane de clienţi, cu 50.000 mai puţin decât în primele nouă luni ale anului trecut. Cu toate astea, noii abonaţi aşteaptă până la două luni pentru a li se instala cablu tv.
Bogdan avea cablu, internet şi telefonie de la UPC de nouă luni până într-o zi când firma i-a făcut o ofertă de abonament superioară, dar la acelaşi preţ. Factura i-a venit la timp, dar surpriză: de la 100 de lei cât trebuia să plătească până atunci, acum trebuia să achite 150 de lei. S-a dus la casieria UPC unde i s-a spus că nu se mai dau cereri pentru reziliere. „Trebuie să suni la un număr de telefon de la ei din casierie sau de acasă pentru ca un operator să îţi deschidă o cerere de reziliere“, spune acesta. Şi Romtelecom „renunţă” greu la abonaţii care decid să-şi încerce norocul cu alte firme de telefonie. Ileana Orşova a avut abonament de telefonie fixă la Romtelecom timp de zece ani. Când RCS&RDS a tras cablu în blocul său, ea a fost primul abonat. Ce a făcut-o să-şi schimbe furnizorul?
„Facturile de telefonie fixă veneau umflate de la un timp, eu vorbeam doar seara cu fata mea pentru că în contract scria că era mai ieftin decât în timpul zilei, însă plăteam la fel”, îşi aduce ea aminte. Problemele au continuat şi după ce a încheiat contractului. Ea îşi aminteşte că trei luni după acea dată a tot primit facturi „restante” de la Romtelecom. „Trebuia să plătesc doar abonamentul, din moment ce nu mai aveam nici măcar fir de la ei nu consumam nimic”, mai spune Orşova.
Clienţii primesc banii înapoi
Compania UPC ale cărei birouri administrative din Cluj au fost închise recent pentru că a trimis somaţii de plată unor foşti clienţi şi chiar unor persoane decedate va restitui banii clienţilor.
Facturile de telefonie fixă veneau umflate de la un timp, eu vorbeam doar seara pentru că în contract scria că era mai ieftin.
Ileana
abonat Romtelecom
Cred că RCS&RDS nu-şi plătesc angajaţii pentru că altfel nu-mi explic indolenţa celor de la casierie.
Răzvan
abonat RCS&RDS
La casieria UPC mi s-a spus că nu se mai dau cereri de reziliere a contractelor şi să fac o cerere telefonică.
Bogdan
abonat UPC
Proces pentru un contract reziliat de patru ani
Ionel V., 31 de ani, locuieşte în Bucureşti şi a fost abonat RCS&RDS. În urmă cu patru ani a reziliat contractul cu aceştia. Însă, în luna mai a acestui an a primit citaţie să se prezinte la procesul intentat de RCS&RDS pentru că din 2005 nu şi-a plătit facturile.
„Am încheiat contractul cu ei pentru că mi-am mutat sediul firmei. Nu am avut probleme cu ei în perioada în care eram abonat, la mine problemele au apărut după”, mărturiseşte Ionel V. El spune că a făcut cerere de reziliere, dar şi după aceea facturile soseau regulat pe adresa sa.
„Am fost în nenumărate rânduri la casierie să întreb ce se întâmplă, dar mereu au fost asigurat că e ultima factură pe care o mai primesc”, adaugă el. După un timp, Ionel a renunţat să se mai certe cu ei şi a sperat că problema se va rezolva de la sine. Însă a ajuns chiar la proces. Dar, aici RCS&RDS a pierdut. „Chiar ei au trimis la dosarul de judecată anexa de reziliere a contractului ca probă”, spune tânărul care e decis să nu mai apeleze la serviciile acestei companii.