Publicitatea pentru tigari - interzisa aproape total
0Elevii sau studentii care vor distribui gratuit produse din tutun in cadrul unor campanii publicitare vor fi obligati sa munceasca 50 de ore in folosul comunitatii in cazul majorilor si 25 de ore
Elevii sau studentii care vor distribui gratuit produse din tutun in cadrul unor campanii publicitare vor fi obligati sa munceasca 50 de ore in folosul comunitatii in cazul majorilor si 25 de ore pentru minori, a decis Guvernul printr-un proiect de lege adoptat joi. Totodata, produsele din tutun nu vor mai putea fi promovate in presa scrisa sau orice alt tip de publicatie tiparita, pe panourile publicitare, in cinematografe sau prin servicii ale societatii informationale. Actul normativ in cauza, care va ajunge in dezbaterea Parlamentului in urmatoarea sesiune, mai interzice folosirea marcilor de tutun pe produse sau servicii, altele decat cele din industria tutunului ori vanzarea de dulciuri sau jucarii destinate copiilor si fabricate cu intentia "evidenta" de a da produsului sau ambalajului asemanarea cu un tip de produs din tutun. Singurele cai prin care producatorii unor astfel de produse mai pot face publicitate sunt acele publicatii destinate in mod exclusiv profesionistilor din domeniu sau in cele care nu au fost editate sau tiparite in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene si nici nu sunt destinate in principal pietei romanesti sau celei comunitare. De asemenea, este permisa reclama pe cale electronica. "Pentru publicitatea produselor din tutun prin intermediul serviciilor de radiodifuziune si sponsorizarea programelor de radiodifuziune se aplica prevederile Legii audiovizualului", se mai arata in proiectul de lege mentionat. Nici sponsorizarea de catre producatorii de tutun a evenimentelor sau activitatilor care au loc in Romania sau la care participa tara noastra si cel putin un alt stat al UE ori care au alte efecte trasfrontaliere nu mai este permisa. "Totodata se interzice distribuirea gratuita a produselor din tutun in contextul sponsorizarii unor evenimente pentru promovare", se mai precizeaza in proiectul de lege. In ceea ce priveste amenzile aplicate pentru incalcarea acestor prevederi, acestea variaza intre 5 si 10 milioane lei in cazul distribuirii gratuite a produselor din tutun si intre 25 si 50 milioane lei pentru publicitatea prin mijloacele interzise. Initial, actul normativ trebuia sa intre in vigoare la 30 iulie 2005, insa termenul a fost amanat pana la sfarsitul anului 2006, ca urmare a solicitarilor adresate de companiile din domeniu.