Petrecerile de Crăciun au devenit obligaţie de serviciu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile alocă bugete de câteva zeci de mii de euro pentru venirea Moşului, când pe lângă cadouri angajaţii au parte de spectacole şi surprize

vechi angajat al firmei. Aşa ar putea arăta petrecerea de Crăciun organizată de compania pentru care lucraţi.
Dacă la început Crăciunul era celebrat de multinaţionale, acum şi companiile mai mici au adoptat ca şi cultură organizaţională obiceiul de a petrece sfârşitul de an alături de angajaţi. Specialiştii în resurse umane spun că o petrecere bine făcută are rol de team-building, iar angajaţii devin mai motivaţi. "Mulţi dintre salariaţi îşi aduc aminte tot anul de cheful de la petrecerea de Crăciun a companiei. În timpul evenimentului se cunosc într-un altfel de cadru decât cel formal de birou, îşi văd şefii fără barierele ierarhice uzuale, cântând şi dansând cot la cot cu ei", spune Gabriela Popescu, de la Pluri Consultants România.
Buget între 1.000 şi 50.000 de euro pentru petrecere
De cele mai multe ori, petrecerea nu se ţine la sediul firmei, ci într-o locaţie aleasă cu grijă de agenţia căreia i s-a încredinţat sarcina să organizeze petrecerea. "Sunt companii care pleacă două-trei zile la munte. Depinde mult de mentalitatea directorului general, de buget şi de politica firmei. În funcţie de numărul de angajaţi, bugetul pentru o astfel de petrecere variază între 1.000 şi 50.000 de euro", spune Iuliana Badea, de la Lugera&Makler România. În general, o petrecere de Crăciun include un bufet suedez, bar deschis, muzică şi dans, tombole şi karaoke.
Cele mai multe dintre firme preferă să angajeze o agenţie organizatoare de evenimente pentru că altfel ar însemna ca sediul propriu să arate ca după război în următoarea zi. "Organizăm petreceri pentru companii cu 30-40 de angajaţi, dar şi pentru multinaţionale cu câteva mii de angajaţi. Alte companii organizatoare de petreceri închiriază trupe de teatru, formaţii muzicale, precum şi clovni îmbrăcaţi în costume de lux. "Încercăm ca Moş Crăciun să fie cât mai veritabil. La noi, un pachet standard costă 900 lei/2 ore şi cuprinde, pe lângă personaje din Trupa Bombonel, şi efecte speciale precum fântâna cu ciocolată, maşina de zăpadă şi maşina de fum", spune Virgil Stoleriu, director general al firmei Fabrica de Petrecere.
Sărbătorile de iarnă cresc cifra de afaceri
În luna decembrie, cifra de afaceri este cât tot anul", spune Adela Szatvanyi, event manager la No Surprise, una dintre companiile organizatoare de petreceri. Aceasta adaugă că pentru o sută de persoane o companie plăteşte aproximativ 5.500 de euro fără TVA.
Distracţie cu temădinainte stabilită
Multe dintre companii aleg o tematică specială pentru petrecerea de Crăciun, în funcţie de care se va desfăşura întregul eveniment. Fie că se numeşte "Fiesta de Sangria", "Un Crăciun de ciocolată" sau "În căutarea lui Moş Crăciun", petrecerea are acelaşi scop: să binedispună angajaţii. "Pentru că am ales o temă latină, muzica a fost în mare parte latină şi dansatorii la fel. Fiecare angajat a primit la intrare un pahar de sangria, flori şi eşarfe", dezvăluie Corina Licea, director de resurse umane de la Aviva România. Companiile care au filiale în ţară îşi cheamă angajaţii în Capitală. Aşa, toţi salariţii de la Sensiblu au participat la "Un Crăciun de ciocolată". "Fructele cu ciocolată şi ritmurile latine ale formaţiei Mandinga i-au bucurat în aceeaşi măsură şi pe angajaţii, şi pe bursierii noştri", spune Laura Florea, director A&D Pharma. La Coca-Cola, salariaţii pot participa la mai multe programe de Crăciun, desfăşurate de-a lungul lunii decembrie.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite