Pazo Grup, afaceri de 7,5 milioane euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul de firme deserveşte 50% din agenţii economici care activează în domeniul imobiliar Expansiunea rapidă a sectorului de construcţii va antrena pe termen lung o explozie a cererii

Grupul de firme deserveşte 50% din agenţii economici care activează în domeniul imobiliar

Expansiunea rapidă a sectorului de construcţii va antrena pe termen lung o explozie a cererii de produse şi servicii ce vor depăşi cu mult oferta existentă pe piaţă. Impactul va fi unul pozitiv, mai ales pentru companiile ce activează în domeniu, care se aşteaptă ca cifrele de afaceri să crească spectaculos în următorii doi-trei ani.

Unul dintre oamenii de afaceri care a intuit posibilitatea exploatării la maximum a construcţiilor ce prind contur peste noapte este Cosmin Păun. Împreună cu asociatul său, Lucian Azoiţei, aceştia au pus pe picioare compania Pazo, al cărei obiect de activitate este reprezentat de importul şi distribuţia produselor ceramice realizate de grupul italian Marazzi, obiectele fiind destinate cu precădere clasei medii şi de lux. Între timp, dezvoltarea pieţei a impus necesitatea iniţierii unor noi businessuri, motiv pentru care cei doi au înfiinţat, în februarie 2005, o nouă companie -Hidrotex, specializată pe importul şi comercializarea căzilor Jacuzzi. Expansiunea grupului nu s-a oprit însă, şi sfârşitul lui 2005 a adus în portofoliul celor doi şi o firmă de execuţie finisaje în construcţii - Terraform. Întreaga activitate a grupului este axată pe sectorul rezidenţial, la nivelul Capitalei având contracte încheiate cu aproximativ 50% din agenţii economici care activează în imobiliar.

Preţurile pentru prestarea de servicii în construcţii va creşte în acest an cu 15-20%, pe fondul cererii accentuate

Evoluţia pieţei s-a reflectat anul trecut într-o cifră de afaceri cu aproximtiv 30% mai mare decât cea estimată. "Deşi am estimat că vom atinge o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, la sfârşit de an, bilanţul contabil a înregistrat un avans, până la 6,5 milioane de euro, din care 5 milioane de euro au fost trecute în dreptul Pazo, în timp ce noii pui din grup - Terraform şi Hidrotek - au avut 700.000 de euro şi, respectiv, 750.000 de euro", a declarat, pentru Adevărul, Cosmin Păun. Pentru anul în curs, Păun estimează un avans cu 25 de puncte procentuale, până la 7,5 milioane de euro pe întreg grupul, însă nu exclude nici posibilitatea ca această cifră să fie mai mare. 30% din cifra de afaceri este reprezentată de costurile logistice. O evoluţie semnificativă este de aşteptat să aibă loc în acest an, compania de finisaje Terraform. "Cererea de servicii va fi atât de mare, că Terraform va fi nevoită să refuze lucrări. Să luăm în calcul numai hipermarketurile ce se vor construi în acest an. Pentru Hidrotek, estimăm un avans al cifrei de afaceri de 40-50%", a precizat Păun. Potrivit acestuia, pe fondul acestei discrepanţe ce se va face simţită între cerere şi ofertă, preţul pentru prestarea de servicii în construcţii va creşte în acest an cu 15-20%, urmând astfel trendul european, în timp ce tarifele la materiale vor rămâne stabile.

Două showroom-uri, unul la Braşov şi altul în Bucureşti, investiţii prevăzute pentru 2007

În consens cu evoluţia pieţei, Pazo Grup va începe în acest an şi construcţia unui bloc de locuinţe de lux, în urma unei investiţii cifrată de la două milioane de euro. Construcţia, amplasată în centrul Capitalei, pe strada Polonă, va fi finalizată anul viitor, va avea o suprafaţă totală de 1.500 de mp şi va cuprinde opt apartamente de lux, ce vor fi destinate exclusiv închirierii. "O treime din această investiţie este contribuţia noastră, în timp ce două treimi reprezintă un împrumut bancar. Investiţia va fi amortizată în cel puţin patru ani", spune Păun. În ceea ce priveşte forţa de muncă necesară în domeniul construcţiilor din ţara noastră, Păun este de părere că se va ajunge în situaţia în care va trebui să importăm muncitori din Moldova sau Ucraina, care sunt plătiţi cu 25% mai puţin decât autohtonii. În paralel cu proiectul imobiliar, Pazo Grup vizează expansiunea în provincie şi Capitală, prin deschiderea a două showroom-uri, unul la Braşov şi altul în Bucureşti. Investiţia necesară pentru fiecare magazin în parte este de 100.000 de euro. Un buget consistent - 100.000 de euro - va fi alocat pentru prima dată în promovare.

Valoarea adăugată pe care o aduc business-ului lor converge spre un final deja predictibil. "Probabil că exitul va fi finalul. Nu pot spune cert când se va întâmpla acest lucru, pentru că un asemenea proces presupune o pregătire minuţioasă, însă cu siguranţă că, în următorii doi ani, nu putem vorbi de aşa ceva", a declarat Păun.

Pe fondul forţei de muncă, mult diminuată, probabil că vom asista la un import masiv de muncitori din Moldova sau Ucraina
Cosmin Păun
preşedinte Pazo Grup

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite