Microsoft intră puternic pe piaţa de publicitate online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bill Gates investeşte şase miliarde de dolari pentru achiziţionarea companiei aQuantive Piaţa publicităţii online atrage ca un magnet marile companii din domeniul IT&C. Nici nu se putea

Bill Gates investeşte şase miliarde de dolari pentru achiziţionarea companiei aQuantive

Piaţa publicităţii online atrage ca un magnet marile companii din domeniul IT&C. Nici nu se putea altfel la un "tort" de 40 de miliarde de dolari anual. Celor doi mari jucători, Google şi Yahoo, li s-a alăturat şi cea mari mare companie producătoare de software din lume, Microsoft, care a plătit şase miliarde de dolari, adică 66,50 dolari pentru o acţiune aQuantive, reuşind să obţină astfel controlul a 85% din compania de publicitate online.

Acţionarii vor primi o sumă de 66,50 dolari pe acţiune, în numerar, această ofertă fiind dublă faţă de preţul la care acţiunile companiei au închis şedinţa bursieră de joia trecută. Mişcarea celor de la Microsoft scoate la iveală eforturile acestora de a se implica tot mai mult în industria publicităţii online. Ţinta Microsoft este să concureze de la egal la egal cu mai-marii Google şi Yahoo. "Prin această achiziţie, participarea companiei noastre pe piaţa publicităţii online a ajuns la un alt nivel, mult mai înalt", spune Kevin Johnson, directorul de operaţiuni al companiei. "Această investiţie ne ajută să obţinem o felie cât mai mare din cele 40 de miliarde de dolari, cât reprezintă piaţa de publicitate online la momentul actual", a mai spus oficialul Microsoft.

Google, care are, în prezent, o cotă de piaţă de 65%

Directorii executivi ai companiei spun că intrarea pe această piaţă este foarte importantă, pentru că multe servicii online pe care Microsoft le oferă, de la software la jocuri video, devin tot mai dependente de veniturile obţinute din vânzarea de publicitate online. Analiştii consideră că mişcarea Microsoft era mai mult decât necesară, pentru că o companie de asemenea dimensiuni trebuie să-şi diversifice oferta. Însă, câţiva specialişti se întreabă dacă preţul plătit de Microsoft, pentru a cumpăra aQuantive, nu este mult prea mare. David Smith, analist la compania de cercetare Gartner, afirmă că este un mare pas pentru Microsoft, dar insuficient pentru a ajunge din urmă liderul pieţei, Google.

Analistul american mai spune că Microsoft va avea reale probleme cu integrarea aQuantive, pentru că până acum nu au făcut o achiziţie aşa de mare. Nu este pentru prima dată când Microsoft a avut intenţia să achiziţioneze alte companii mari. Cu mai puţin de o lună în urmă, compania vizată a fost Yahoo, exact rivalul din prezent. Deşi reprezentanţii companiilor implicate au refuzat să confirme informaţia, surse au declarat că Microsoft a desfăşurat acest demers prin intermediul consultanţilor băncii Goldman Sachs. Preţul de achiziţie al companiei Yahoo era estimat undeva pe la 50 de miliarde de dolari. Negocierile se pare că au eşuat, Yahoo dovedindu-se a fi o nucă prea tare pentru compania lui Bill Gates. Dacă Microsoft şi Yahoo ar fi încheiat o alianţă strategică, cele două companii puteau obţine împreună o cotă de 27% din piaţa publicităţii în cadrul rezultatelor din motoarele de căutare. Destul de puţin comparativ cu liderul Google, care are, în prezent, o cotă de piaţă de 65%.

Războiul s-a mutat şi în China, Google reuşind să încheie un parteneriat cu cel mai mare furnizor chinez de internet, China Telecom, prin care compania americană se va ocupa de cumpărarea de publicitate pe 400 de site-uri deţinute de operatorul chinez. Potrivit reprezentanţilor celor două companii, înţelegerea privind cele 400 de site-uri este un prim pas într-o colaborare mai amplă.

Yahoo deţine cea mai mare bursă online de publicitate

Dacă Google este liderul incontestabil, Yahoo este proprietarul celei mai mari burse online de publicitate Right Media, valoarea tranzacţiei fiind de 680 de milioane de dolari. Bursa online de publicitate Right Media, care funcţionează asemenea unei burse electronice, conectând între ei cumpărătorii şi vânzătorii de reclame, întăreşte capacitatea Yahoo de a ajuta companiile de reclame să ajungă mai uşor la clienţi. Prin această achiziţie, Yahoo, liderul de piaţă în reclamele de tip display, caută să-şi mărească prezenţa pe piaţa ascendentă a reclamelor online, ţintind şi grupuri mai mici de public, precum reţelele sociale. Yahoo încearcă să lupte, totodată, cu rivalul Google, liderul mondial în publicitatea pay-per-click şi în căutările pe internet, care a achiziţionat, de curând, compania de publicitate online DoubleClick. Yahoo şi Google se află într-o competiţie continuă atât pe segmentul reprezentat de căutările pe internet, cât şi pe piaţa de publicitate online. În primul trimestru al acestui an, Yahoo a anunţat că profitul net a scăzut cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2006, pe când profitul Google a crescut cu 69% faţă de aceeaşi perioadă din 2006.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite