Cum să cumperi online din UE şi cum să te protejezi: 50% din probleme, cu companii aeriene

Cum să cumperi online din UE şi cum să te protejezi: 50% din probleme, cu companii aeriene

Călătoreşti în afara ţării dar compania aeriană îţi pierde bagajele sau, mai rău, amână plecarea cu câteva zile? Cumperi din Germania un echipament electronic stricat, şi continui lista de ghinioane cu un costum din Marea Britanie care vine 5 măsuri mai mic? Există soluţii, şi (unele) sunt chiar la îndemână!

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toţii am fost frustraţi de achiziţii locale; mai ştii, acel aspirator care scotea aer în loc să aspire, acel televizor cu diagonală de 60 care a venit 80 sau rochia superbă de nuntă care avea buline în loc de romburi. Dacă cumperi din ţară, lucrurile se rezolvă, de obicei, rapid şi fără bătăi de cap – ori amiabil, discutând cu retailerul, ori prin ANPC, asociaţia care are dreptul de a oferi şi amenzi, dacă este cazul. 
  
 Ce te faci însă atunci când achiziţionezi din afară ţării, sau călătoreşti transfrontalier? Ce legi te protejează şi la ce instituţii poţi apela, în cazul în care nu eşti mulţumit? 
  
 Am discutat acest subiect alături de Centrul European al Consumatorilor din România (ECC), disecând diferite speţe şi discutând, pe cifre, asupra soluţiilor pe care le au românii în astfel de situaţii mai puţin fericite. 
  
 ECC România are rol de informare a cetăţenilor în ceea ce priveşte drepturile lor atunci când călătoresc şi/sau cumpără produse peste hotare, inclusiv eCommerce, dar şi de mediere între magazine/persoane juridice (precum companii aeriene) şi clienţii lor. La nevoie, ECC înaintează anumite spete către omoloagele ANPC din statele membre UE. 
  

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările