Sfaturi de Black Friday pentru cumpărături reuşite

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În offline, cozi. Online ar putea fi mai uşor.
În offline, cozi. Online ar putea fi mai uşor.

Black Friday a devenit în România aproape definiţia „reducerilor“. Urmează un nou eveniment de tipul acesta pe 18 noiembrie, care va fi prelungit de-a lungul întregului weekend. O listă cu sfaturi este binevenită pentru ca toţi cei interesaţi să ştie la ce să se aştepte.

Cele mai multe magazine din România vor porni campaniile dedicate Black Friday 2016 pe 18 noiembrie, în noaptea dintre joi spre vineri. Tradiţional, conform „programului“ din Statele Unite ale Americii, evenimentul însemna doar o zi, ultima vineri din noiembrie, dar în România a fost schimbată data pentru a livra produsele înainte de 1 decembrie.

Mai mult, sunt companii care decid să aibă reduceri timp de trei zile, o săptămână sau, în unele cazuri, mai multe luni. Cele mai multe campanii vor fi însă între 18 şi 20 noiembrie, atât online, cât şi offline.

Sfaturi pentru cumpărături online de Black Friday

Aproape toate magazinele au câte o campanie gândită pentru Black Friday, dar cele mai multe sunt pe internet. Aici, vor fi mii de produse la preţuri mai mult sau mai puţin reduse, dar oferta este mult mai mare decât poate oferi un magazin dintr-un centru comercial. Secretul în cazul achiziţiilor online începe de la configurarea contului.

De la nume şi prenume la datele de facturare şi chiar metode de plată, modulele magazinelor sunt destul de bine dezvoltate pentru a rezolva această sarcină cu câteva zile înainte de Black Friday. În acelaşi cont, pot fi create „liste cu dorinţe“ sau pot fi adăugate produse în coşul de cumpărături. Astfel, pot fi achiziţionate mai repede.

Cele mai multe magazine care practică reduceri mari nu au şi stocuri foarte mari, de unde şi nevoia de a verifica destul de des site-ul pentru a descoperi momentul în care începe Black Friday. Ora nu este niciodată fixă, iar magazinele ezită să o comunice de teamă să nu cedeze site-ul sub volumul prea mare de trafic. F64, PC Garage sau evoMag, câteva dintre cele mari din electroIT, încep în jurul miezului nopţii, de regulă înainte pentru a evita problemele tehnice cu platforma.

black friday

eMag începe dimineaţa, între orele 7.00 şi 9.00, pe când Altex a decis să aibă Black Friday pe o perioadă de mai multe săptămâni la rând. Pe lângă cele clasice specializate în retail de electronice, electrocasnice, telefoane mobile sau computere, în ultimii ani au intrat în cursa reducerilor şi magazinele cu haine, mobilier sau decoraţiuni interioare. Fiecare dintre acestea îşi face propriul program, anunţat în prealabil prin newsletter sau pe site.

Documentarea ajută foarte mult în cazul Black Friday, deoarece astfel pot fi evitate achiziţiile „mincinoase“. Sunt produse pentru care unele magazine practică un preţ mai mare, pe când la altele reducerea este mai consistentă. Sunt disponibile comparatoare de preţuri, cum ar fi price.ro sau shopmania.ro, pe care sunt listate bunuri de la diverse magazine şi pot fi evaluate rapid. Pentru documentare este la fel de importantă şi întocmirea unei liste cu produse pe care clientul vrea să le cumpere.

Acestea trebuie căutate cu câteva zile înainte pe site-urile marilor retaileri, dar şi pe unele mai mici, pentru a avea o privire de ansamblu asupra pieţei şi fluctuaţiilor de preţ.

Probleme înainte şi după Black Friday

O problemă serioasă este cu escrocii care profită de eveniment, trimit mail-uri cu fişiere sau link-uri periculoase şi conving utilizatorii, sub pretextul unei reduceri, să le acceseze. În aceste cazuri, trebuie verificat atât expeditorul, cât şi reducerea respectivă printr-o simplă căutare pe internet. Acest tip de mailuri este una dintre cele mai facile şi răspândite înşelătorii online, tocmai pentru că implementarea este uşoară.

În acelaşi context, utilizatorii nu trebuie să dea click pe bannere sau imagini de pe internet care anunţă reduceri „incredibile“ sau „explozive“. Astfel de modul de promovare au mereu o formă de identificare a magazinului care oferă preţurile foarte bune. În locul click-ului pe respectivul banner se poate face o vizită pe site pentru a vedea dacă într-adevă sunt reduceri sau nu. Potenţialul de fraudă în preajma Black Friday este imens, de aceea şi măsurile de securitate trebuie să fie mai bune.

bfkaspersky

Un client ar trebui să se aştepte, deşi nu e de dorit, că produsele, cel mai probabil, vor întârzia, nu vor fi livrate în ziua în care ar fi trebuit. Toţi curierii sunt ocupaţi - eMag a anunţat deja că lucrează cu cinci companii, iar cele mai mari magazine şi-au asumat că livrează în mai puţin de o săptămână. Apoi, produsele la preţuri foarte bune vor fi vândute foarte repede, pentru că nu sunt multe în stoc. Offline preţurile vor fi mai mari decât online, deoarece acele magazine trebuie să plătească chirie, angajaţi şi valoarea produselor din showroom pe care nu le mai pot include în ciclul de vânzare.

De ce „cresc“ preţurile înainte de Black Friday

Una dintre „problemele“ pe care clienţii le raportează anual este preţul mărit artificial înainte de campania de reduceri. Deşi nu este exclus că magazinele online apelau la o astfel de practică în trecut, în ultimii ani au renunţat, pentru că pot fi mai uşor de urmărit şi oamenii se pot informa mai uşor. Totuşi, realitatea preţurilor mărite are mai multe înţelegeri. Întâi, este cea a diferenţei între preţul când produsul este la promoţie şi cel când promoţia s-a terminat.

image

Apoi, este preţul „de bază“ al produsului. Acesta e costul la care e listat prima dată şi pe care magazinul poate aplica din când reduceri ca şi când încă ar fi preţul curent. Niciun retailer nu menţine preţul „de bază“ mai mult de câteva luni, deoarece valoarea acestuia scade şi există riscul să nu îl mai vândă.

„O situaţie care implică creşteri şi apoi reduceri artificiale de preţuri de Black Friday nu este o practică comună în industrie. Consumatorii au acces tot mai mare la informaţii, nu este în interesul vânzătorilor să apeleze la astfel de artificii uşor demontabile“, a declarat pentru „Adevărul“ Paul Apostol, Managing Director, EasyHost, specialist în crearea şi administrarea platformelor de comerţ online.

Dan Dragomir scrie pe site-ul său despre ţepele de care oamenii se pot feri şi menţionează şi preţurile. „O parte dintre ofertele de Black Friday sunt negociate cu producătorii şi cu distribuitorii. Uite, preţul real de producţie al telefonului este 250 de dolari. Noi îl vindem cu 500 de dolari pentru a face profit. Pentru a plăti angajaţii, pentru a plăti taxele, pentru a plăti furnizorii, pentru a plăti partenerii.

Special pentru Black Friday, producătorul renunţă la o parte din marja lui, magazinul renunţă la marja lui – dar nu prea pot renunţa la costul real al produsului. Cine vă spune altceva, vă minte. Reducerile reale de Black Friday sunt de 20-30-40%, la anumite produse, în special la cele care s-ar vinde mai greu sau nu s-ar vinde“, menţionează acesta. 

Dar oamenii sunt însă „sensibili“ la preţ şi sunt tentaţi să cumpere de fiecare dată când văd reduceri masive. Cele de tipul: -70% sau -40% sunt tentante şi, totodată, ireale în multe cazuri. Regula de bun-simţ funcţionează şi aici: dacă ceva e prea bun ca să fie adevărat, atunci aşa este.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite