Ultima şmecherie a afaceristului Marian Iancu: Fotbal Club Timişoara se divizează
0
În timp ce Curtea de Conturi a făcut un raport în care a constat că aproape trei milioane de lei, din banii contribuabililor din Timişoara, aU fost cheltuitE aiurea, Marian Iancu a divizat firma Politehnica Timişoara SA, pe care o uneşte cu o altă firmă a sa.
Firma lui Marian Iancu, Fotbal Club Timişoara SA, deţinută de mai multe firme ale omului de afaceri, unde acesta îndeplineşte şi rol de om de afaceri, se divizează. Fotbal Club Timişoara SA, cu datorii de aproape şase milioane de lei la bugetul de stat, se uneşte cu o altă firmă a omului de afaceri Marian Iancu, formând o nouă societate pe acţiuni: B.K.P. & FABER Invest. "Divizarea a fost concepută şi promovată cu scopul de a asigura atât pentru societatea iniţială, cât şi pentru societatea nou-înfiinţată a beneficiilor care rezultă ca urmare a procesului de divizare, respectiv concentrarea activităţii acestora pe domenii ce permit eficienţa şi profitabilitatea maximă în mod independent", se arată în documente depuse la Registrul Comerţului.
Probleme cu Curtea de Conturi
Curtea de Conturi a constat că F.C. Timişoara a cheltuit 2,8 milioane de lei, din banii primiţi de la Primăria Timişoara, pentru a plăti rate la leasing şi facturi telefonice, conform pressalert.ro. Verificările efectuate numai la capitolul “alte cheltuieli” au scos la
iveală faptul că numai aici s-au acceptat plăţi ilegale estimate la
769.260 lei.
Reprezentanţii Curţii de Conturi au concluzionat “condiţiile în care
documentele privind cheltuielile efectuate au fost supuse verificării de
către un “consultant”(…)au determinat prejudicierea bugetului local cu
suma de 2.817.190,07 lei. Printre cumpărăturile făcute din bani publici, care încalcă
legea, se numără facturi de Romtelecom şi Vodafone, maşină de tuns
iarba sau rate de leasing pentru o maşină. “În fapt sumele alocate cu
această destinaţie generează profit în patrimoniul societăţii comerciale
Poltehnica 1921 Ştiinţa Timişoara Invest SA. Mijlocul de transport
achiziţionat în rate de leasing, generează profit şi nu justifică scopul
alăcării sumelor de către unitatea administrativ teritorială”, au
afirmat auditorii.