Mersul trenurilor. Principalele modificări anunţate de CFR
0
Mersul trenurilor vine cu mai multe schimbări pentru anul acesta. Una dintre ele ne anunţă că vom petrece mai mult timp pe drum.
Graficele de circulaţie ale unor trenuri vor avea unele modificări. De pe 21 februarie, în unele zile de weekend, mai multe trenuri Regio vor fi anulate.
Acestea circulă pe următoarele rute: Sighetu Marmaţiei - Cluj; Craiova - Orşova; Orşova - Filiaşi; Drobeta Turnu Severin - Orşova; Arad - Oradea; Suceava - Ulva Mică; Adjud - Suceava Nord; Suceava Nord - Paşcani; Bucureşti Nord - Ciulniţa; Beclean pe Someş - Sighetul Maramaţiei; Mărăşeşti - Mierurea Ciuc; Miercurea Ciuc - Oneşti.
De asemenea, din 28 februarie, o serie de trenuri InterRegio care circulă de la Cluj Napoca către Oradea, Iaşi, Timişoara, Râmnicu Vâlcea şi de la Timişoara Nord către Baia Mare, Reşiţa Sud, Beclean pe Someş vor circula doar în anumite zile din săptămână.
Am rămas şi fără Intercity
România nu mai are în mersul trenurilor categoria „Intercity”. Această schimbare în mersul trenurilor intervine pentru că CFR nu poate asigura viteza minimă obligatorie de 60 de kilometri pe oră. Decizia intervine pentru că Uniunea Europeană impune o viteză minimă pentru fiecare categorie de tren în parte.
Chiar dacă nu mai apar în mersul trenurilor, garniturile de tip Intercity mai pot fi văzute în gări, oferă acelaşi confort, însă circulă ca un tren Interregio, cu viteză mai mică şi cu multe opriri.
Astfel, călătorii sunt nevoiţi să petreacă mai multe ore în plus pe acelaşi traseu. Un exemplu este trenul Intercity Bucureşti – Arad, care din cauza unor restricţii de viteză, cauzată de modernizarea şinelor, trenul întârzie până la 4 ore.
Ce e nou în mersul trenurilor
Noul mers al trenurilor a intrat în vigoare din luna decembrie a anului trecut. Reprezentanţii CFR anunţă că de anul acesta, pasagerii vor putea călători zilnic cu trenuri directe din Bucureşti Nord către Viena (39 de euro biletul), Budapesta (29 de euro) şi Sofia. De asemenea, oferta de transport internaţional cuprinsă în mersul trenurilor are şi garnituri directe zilnice către Budapesta din Timişoara, Braşov, Târgu Mureş şi Cluj.
În ceea ce priveşte transportul intern, în anul 2015 trenurile de pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa vor avea în continuare durate de parcurs reduse, de aproximativ 2 ore.
Pe de altă parte, vor continua lucrările de reabilitare a tronsonului feroviar Sighişoara – Curtici pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers care va avea efect direct în diminuarea capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări) şi posibile întârzieri accidentale, mai spun reprezentanţii CFR, despre mersul trenurilor.