Compozitorii solicită AMRC să ieftinească brânza, carnea şi jucăriile pentru copii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Compozitorii şi Muzicologii din România vor preţuri mai mici pentru jucăriile pentru copii
Compozitorii şi Muzicologii din România vor preţuri mai mici pentru jucăriile pentru copii

Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România – Asociaţia pentru drepturi de autor (UCMR-ADA) vă anunţă că, odată cu publicarea în Monitorul Oficial, intră în vigoare noua Metodologie ce priveşte tarifele pentru comunicarea publică a operelor muzicale, în scop ambiental.

Noile tarife publicate în Monitorul Oficial începând cu 20 noiembrie 2012 sunt mai mici decât cele care erau prevăzute în metodologia în vigoare din octombrie 2011 şi până acum, şi mult mai mici decât triplarea sumelor, aşa cum dezinforma Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.

Aceste scăderi de tarife se aplică inclusiv magazinele mari şi foarte mari. 

Astfel, pentru un spaţiu de 1.001-2.000 de mp, noile tarife sunt de 500 de lei / lună, o scădere cu 100 de lei, faţă de fostul tarif de 600 de lei/ lună. Pentru un spaţiu de 2.001-3.000 de mp, noul tarif este de 700 de lei / lună, o scădere cu 200 de lei faţă de vechiul tarif de 900 de lei/ lună.

Pentru un spaţiu de 3.001-4.000 mp, noul tarif este de 1.000 de lei/ lună, o scădere cu 200 de lei faţă de vechiul tarif de 1.200 de lei/ lună. Pentru un spaţiu de 4.001-5.000 de mp, noul tarif este de 1.200 de lei/ lună, o scădere cu 300 de lei faţă de vechiul tarif de 1.500 de lei/ lună.

Pentru un spaţiu de 5.000-6.000 mp, noul tarif este de 1.400 de lei/ lună, o scădere cu 400 de lei faţă de vechiul tarif de 1.800 de lei/ lună. Pentru un spaţiu de peste 6.000 mp, noul tarif este de 1.400 de lei/ lună, o scădere cu 400 de lei faţă de vechiul tarif de 1.800 de lei/ lună, la care se adaugă câte 150 de lei/ lună faţă de fiecare tranşă de 1.000 mp.

Noile tarife pentru utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, pentru hipermarketuri, au scăzut cu aproximativ 18% faţă de tarifele din octombrie 2011. În acelaşi timp, comparând aceeaşi perioadă, şi tarifele pentru hoteluri şi restaurante au scăzut cu aproximativ 50%.

În concluzie, datele prezentate de Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România, la începutul lunii noiembrie, se dovedesc a fi o dezinformare şi o manipulare a populaţiei.

Noua metodologie a fost publicată în Monitorul Oficial al României, cu numărul 780 / 20.11.2012.
Populaţia a aflat că AMRC  doreşte să crească preţurile, motivaţia fiind eventuala „creştere” a sumelor plătite pentru utilizarea operelor muzicale.

Ţinând cont că aceste tarife au scăzut, ne aşteptăm ca alimentele de bază precum şi jucăriile să fie mai ieftine, pentru a face astfel o bucurie atât adulţilor, cât şi copiilor, în prag de sărbători.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite