Evaluarea Națională pentru clasa a II-a 2025, prima probă. Schimbări importante și calendarul complet al testărilor
0Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a II-a începe marți, 13 mai, cu proba scrisă la Limbă și comunicare - scris, conform calendarului stabilit de Ministerul Educației.

Testările încep la ora 10:00 și se desfășoară în sălile de clasă, unde elevii sunt câte doi în bancă.
Mai mult timp pentru rezolvarea testului
Spre deosebire de anii anteriori, durata fiecărei probe a fost extinsă la 45 de minute, față de 30 de minute anul trecut. Elevii vor primi testele individual, iar după distribuirea acestora, învățătorul le va citi instrucțiunile de lucru, după un formular standardizat.
Din momentul în care este notată ora de începere a lucrului efectiv pe tablă, nu mai este permis accesul altor elevi în clasă, astfel că cei întârziați vor fi supravegheați într-o sală separată.
Dacă un elev este absent, testul său rămâne la învăţătorul supraveghetor, iar situația este raportată ca „ABSENT”. În cazul în care acesta participă la următoarea probă, o poate susține fără a recupera testul ratat.
Elevii care termină testele mai devreme îşi pot verifica răspunsurile, iar în situații speciale (de exemplu, probleme medicale), testul este predat imediat și raportat.
Calendarul complet al Evaluării Naționale
13 mai: Limbă și comunicare – scris (Limba română / Limba maternă)
14 mai: Limbă și comunicare – citit (Limba română / Limba maternă)
15 mai: Matematică și explorarea mediului
16 mai: Limbă și comunicare – scris–citit (Limba română pentru minoritățile naționale)
Participarea la Evaluarea Naţională este obligatorie
Participarea la Evaluarea Naţională este obligatorie pentru toţi elevii de clasa a II-a, inclusiv cei cu dizabilități sau diagnostic CES. În baza unei cereri din partea părinților sau tutorilor, școlile trebuie să asigure condiții adaptate pentru acești copii.
Rezultatele nu se publică și nu se trec în catalog
Începând cu acest an, rezultatele nu vor mai fi anonimizate prin coduri, ci vor fi exprimate direct în punctaje. Acestea nu vor fi afișate public și nici nu se trec în catalog. La solicitarea scrisă a părinților sau elevilor, punctajele pot fi transformate în calificative sau note.
Conform metodologiei, rezultatele sunt folosite de profesori pentru a întocmi planuri individualizate de învățare, menite să sprijine progresul fiecărui elev.
Modificările vin ca urmare a deciziilor luate de fosul ministru al Educației, Ligia Deca, care a introdus punctajele în locul codurilor și a eliminat evaluarea limbii străine pentru clasa a VI-a.