Ikebana, pe scena Nationalului bucurestean

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dupa ceremonia ceaiului recent prezentata la Teatrul National din Bucuresti, joi, 23 mai, la sala "Liviu Rebreanu" a aceluiasi teatru, Ambasada Japoniei la Bucuresti a prilejuit iubitorilor artei

Dupa ceremonia ceaiului recent prezentata la Teatrul National din Bucuresti, joi, 23 mai, la sala "Liviu Rebreanu" a aceluiasi teatru, Ambasada Japoniei la Bucuresti a prilejuit iubitorilor artei orientale o noua intalnire; de aceasta data cu arta aranjarii si punerii in valoare a florilor: ikebana. Cu o istorie care se pierde undeva prin secolul al VII - lea, cand ritualul budhist prin care se aduceau drept ofrande flori plasate in fata unei imagini budhiste a fost introdus in Japonia din China si cu marturii care dateaza de pe vremea samurailor, care preferau pentru decorarea locuintelor stilul "rikka", format din noua parti, avand un caracter tridimensional, ikebana continua sa impresioneze si astazi. Midori Suzuki, maestra a Scolii Ikenobo din Tokyo, in prezent reprezentant oficial al acestei scoli in Franta, a adus joi seara in Romania ceva din indepartata filosofie si arta asiatica. Pentru ca ikebana este si o filosofie a comunicarii: a artistului cu florile, a florilor cu suportul in care sunt aranjate si, in final, a florilor cu spatiul pe care il infrumuseteaza. Midori Suzuki a ales, pentru aranjamentele prezentate in Romania, suporturi gasite aici, vaze din portelan de diverse forme sau obiecte traditionale, cum ar fi o galetusa din lemn in care a pus cateva pietre si apoi a "implinit-o" cu irisi mov. Chiar daca, atunci cand toate regulile sunt respecate si cand artistul se "acordeaza" momentului zilei si anotimpului pentru a se exprima artistic prin flori, realizarea unui aranjament poate dura zile, daca nu saptamani, demonstratia lui Midori Suzuki a fost o proba de creare a frumosului. Efemer, ce-i drept si cu o semnificatie mai greu de patruns pentru noi, europenii, dar totodata altfel: cuminte si rabdatoare. Frumusetea ikebanei nu se teme de pieire atata vreme cat exista anotimpuri si cat ciresii continua sa infloreasca deoarece "calea florilor" (ikebana sau Kado) este mereu in concordanta cu "calea naturii".

Cultură

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite