Televiziunile, în doliu: mai multe posturi au renunţat complet sau au redus difuzarea reclamelor, după incendiul de la Clubul Colectiv
0Reclamele TV au fost scoase aproape complet de pe posturile de ştiri şi din programele informative ale mai multor posturi generaliste, în timp ce TVR 1 şi Discovery Channel, Animal Planet, TLC şi Eurosport au renunţat cu totul la publicitate pe durata celor trei zile de doliu naţional, la cererea clienţilor şi a agenţiilor de publicitate.
Conform Colectiv din Bucureşti.
România TV, Realitatea TV şi B1 TV transmit un număr mic de materiale publicitare, ce includ produse vândute prin teleshopping.
Incediu în Clubul Colectiv. Posturile generaliste, fără reclame în programul de ştiri
De asemenea, posturile generaliste Pro TV, Antena 1 şi Kanal D au scos reclamele din programele de ştiri, la solicitarea agenţiilor de publicitate.
Măsura anunţată de agenţiile de publicitate este vizibilă pe posturile de televiziune de sâmbătă, 31 octombrie,.
Potrivit informaţiilor obţinute de paginademedia.ro, în majoritatea cazurilor, clienţii de publicitate şi-au retras reclamele complet de pe post. Există şi situaţii în care reclamele sunt omise doar în cadrul programelor de ştiri, continuând să ruleze în cadrul altor programe.
Astfel, mai puţin de un sfert din totalul reclamelor care ar fi fost programate spre difuzare într-o zi vor rula în aceste trei zile pe posturile generaliste, în alte emisiuni decât cele informative.
Incendiu în Clubul Colectiv. Nicio reclamă la TVR 1
Postul public TVR 1 şi mai multe canele din umbrela Discovery au renunţat complet la difuzarea spoturilor publicitare pe durata celor trei zile de doliu naţional declarat pe întreg teritoriul României.
Astfel, TVR 1 oprit difuzarea de spoturilor publicitare sâmbătă, 31 octombrie, începând cu ora 14.00.
Aceeaşi măsură a fost adoptată şi de canalele Discovery Channel, Animal Planet, TLC şi Eurosport, care nu difuzează deloc reclame până la data de 2 noiembrie 2015.
Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) a cerut membrilor, duminică, 31 octombrie, să renunţe la „orice fel de comunicare comercială“, respectiv la difuzarea reclamelor în cele trei zile de doliu. Măsura se aplică şi în mediul online.
„Este nefiresc ca într-un moment de doliu naţional, într-o perioadă cu ştiri dramatice, să fie întrerupt programul cu mesaje comerciale“, a spus preşedintele UAPR, Ştefan Iordache, pentru paginademedia.ro.
Medicii legişti au reuşit să le identifice pe toate cele 27 de persoane decedate în urma tragediei petrecute vineri noapte, în Clubul Colectiv, ele fiind recunoscute de rude. Între victime este şi un copil de 15 ani. În această dimineaţă, duminică, 1 noiembrie, au mai murit două femei care se aflau în stare gravă. Una era internată la Spitalul de Arşi, cealaltă la „Bagdasar Arseni”. Numărul morţilor a ajuns la 29. Duminică vor continua audierile făcute de procurori în acest dosar. Mai multe informaţii despre acest subiect puteţi citi aici.
Mai multe ştiri despre incendiul de la Clubul Colectiv
Incendiu în Club Colectiv. Vlad Ţelea şi Mihai Alexandru, chitariştii Goodbye to Gravity, au murit
Incendiu Club Colectiv. Este nevoie de sânge! Unde puteţi dona chiar acum