Purtătoarea de cuvânt a Guvernului, acuzată de sindicaliștii din Guvern că foloseşte mașinile alocate altor departamente
0Purtătorul de cuvânt al Guvernului României, Ioana Dogioiu, a fost acuzată de angajaţii Executivului că, în loc să folosească autoturismul care i-a fost alocat după ce a fost numită în funcție, apelează la maşinile alocate altor departamente de teamă că ar putea fi trasă la răspundere pentru cheltuieli asociate.

"Ce vedem acum este, din păcate, exact opusul transparenței și reformei reale. Ce fel de reorganizare e aceea în care șoferii și ospătarii devin mizele centrale ale conducerii executive a statului, lucrători care nu au salarii mai mari de 4.700 lei net? Ce fel de strategie e aceea în care ne prefacem că tăiem costuri, dar, de fapt, menținem un sistem paralel și opac în care sunt protejati cei cu pensii speciale și cei care cumulează pensia uriașă cu salariul la stat?
Este limpede că atât prim-ministrul României, cât și șeful Cancelariei prim-ministrului au uitat că s-a terminat campania electorală", a transmis Sindicatul Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului printr-un comunicat.
Instituția a precizat, totodată, că singurele instituții care subînchiriază mașini de la firme private sunt Cancelaria Prim-ministrului și Secretariatul General al Guvernului, nu pentru că nu ar avea mașini, ci "pentru că mecanismul birocratic și frica de răspundere au dus la soluții absurde, costisitoare, ineficiente."
"Doamna Ioana Dogioiu, de exemplu, se teme să folosească mașina alocată purtătorului de cuvânt pentru că există riscul de a fi trasă la răspundere pentru cheltuieli asociate. Astfel, preferă să folosească și mașinile alocate altor departamente", se mai arată în comunicat.
Aceste informaţii despre Ioana Dogioiu vin la două zile după ce şeful Cancelariei premierului, Mihai Jurca, a anunțat că demnitarii care nu au permis de conducere vor trebui să facă "ce se face în orice companie privată", adică să folosească transportul în comun.
Sindicaliștii au mărturisit că este "o teamă care spune totul despre starea actuală a administrației, care va fi privatizată în scurt timp."
"Fiecare încearcă să fie cât mai discret, nu din profesionalism, ci din teroare, nu din integritate, ci din panică instituționalizată. Unde am ajuns? Într-o democrație a terorii, în care demnitarii se tem să mai urce într-o mașină de serviciu, în care sefii nu vor să semneze, în care funcționarii sunt transformați în țapi ispășitori ai propriilor conducători, în care liderul sindical din Aparatul de lucru al Guvernului este scos din joc, alături de toți colegii săi de structură."
Ei spun că vor o administrație "care să funcționeze, dar nu putem clădi eficiența pe frică".
"Nu putem clădi reforma pe rușine. Nu putem construi încredere publică în timp ce ne ascundem după portiere închise, tăiem simbolic șoferi și ospătari, dar menținem neschimbate mecanismele reale ale risipei și ale complicității. Aceasta nu este o reorganizare. Este o fugă. România are nevoie de curaj, nu de frică, de un ospătar nu pentru a duce cafele miniștrilor sau ca simbol al obedienței, ci pentru a ne aduce, în sfârșit, nota de plată a celor 35 de ani in care s-a mimat reforma.
(...) România are nevoie de un șofer, dar nu unul care plimbă demnitarii, rudele sau amantele acestora, ci un șofer care cunoaște direcția, care știe unde vrea să ajungă acest stat, și care are curajul să calce accelerația spre reformă reală, nu să tragă frâna de mână de teamă că îl va certa sistemul. NOI NU suntem EI. NOI suntem administrația publică ONESTĂ, NEPRIVATIZATĂ", se încheie comunicatul.