S-a lansat platforma prin care mediul de business oferă ajutor spitalelor din ţară în lupta cu COVID-19

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Platforma ajutorspitale se adresează spitalelor şi centrelor medicale din ţară FOTO: Platforma #ajutorspitale
Platforma ajutorspitale se adresează spitalelor şi centrelor medicale din ţară FOTO: Platforma #ajutorspitale

Sprijinul pentru spitalele din ţară în lupta împotriva epidemiei de COVID-19 vine şi din partea mediului de business, prin lansarea unei platforme prin care antreprenorii ajută cu resurse materiale şi umane.

 În contextul în care Organizaţia Mondială a Sănătăţii a declarat pandemie, iar în România a fost publicat decretul privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul ţării noastre, capacitatea sistemului medical românesc de a face faţă şi de a reacţiona promt şi efecient este esenţială, arată realizatorii platformei.

Proiectul #ajutorspitale se adresează atât spitalelor şi centrelor medicale care au nevoie de susţinere pentru a-şi putea desfăşura activitatea în contextul dificil cu care se confruntă, cât şi mediului de business, antreprenorilor care au resurse materiale şi/ sau umane valoroase, prin care pot susţine sistemul medical în această perioadă, afirmă realizatorii platformei. „Proiectul este o punte de legătură între resursele din mediul de business şi nevoile pe care spitalele româneşti le au în acest moment critic. Iniţiat de Dorin Boerescu (CEO 2Performant) cu susţinerea Ilincăi Păun (CEO The Entrepreneurship Academy) şi a lui Alexandru Ghiţă (Fondator Educativa, co-fondator Entrepreneurship Academy) şi implementată de o echipă de 60 de voluntari, platforma este un apel la solidaritate adresat oamenilor de business, celor care au demonstrat în repetate rânduri că au puterea să producă un impact pozitiv în comunitate”, se arată în comunicatul de presă remis Adevărul.

  Cum funcţionează platforma ajutorspitale  

Pe platforma https://ajutorspitale.entreprenation.ro/ se identifică nevoile din spitale şi centre medicale din toată ţara, iar echipa de voluntari este pregătită să colaboreze cu Direcţia de Sănătate Publică şi cu Ministerul Sănătăţii pentru a putea direcţiona resursele acolo unde este nevoie şi unde situaţia poate deveni critică în următoarele 2-3 săptămâni, dacă ritmul îmbolnăvirilor creşte. Misiunea platformei este să ajute spitalele, unităţile sanitare şi medicii de familie din România în lupta contra coronavirusului (COVID-19). Spitalele şi centrele medicale sau reprezentanţii oficiali ai acestora au la dispoziţie pe această plaformă secţiunea „Eşti reprezentant al unei unităţi medicale?”, unde pot intra şi completa formularul cu cele mai presante nevoi cu care se confruntă în această perioadă.

Orice organizaţie care poate să ofere o mână de ajutor se poate alătura acestei comunităţi antreprenoriale care face eforturi pentru a limita efectele crizei generate de COVID-19 în România. Pe platformă, cei din mediul de business au la dispoziţie formularul de la secţiunea „Eşti antreprenor şi vrei să dai o mână de ajutor?”, unde se vor descrie concret resursele sau soluţiile pe care le pot pune la dispoziţie. Echipa care gestionează platforma se va ocupa să direcţioneze ajutorul respectiv acolo unde este cea mai mare nevoie. Modurile în care oamenii de business şi antreprenorii pot oferi sprijin sunt diverse: de la apă potabilă şi alimente, la echipamente şi dispozitive medicale, adaptări ale spaţiilor şi liniilor de producţie pentru a răspunde urgenţelor de azi.

„Vă mulţumim vouă, medicilor, asistentelor şi întregului personal medical din linia I în lupta împotriva coronavirusului (COVID-19). Pe voi ne bazăm toţi ceilalţi şi vrem să ştiţi că şi voi vă puteţi baza pe noi. Sunteţi eroii noştri! Oameni de business, suntem un grup de 60 de voluntari, susţinuţi de peste 1.000 de oameni de afaceri. Avem nevoie să fim şi mai mulţi: orice resurse puteţi dona în perioada asta, spuneţi-ne şi vom crea rapid legături eficiente între nevoile spitalelor şi soluţiile voastre. Cred că oamenii de business care sunt acum în dificultate vor găsi idei să-şi relanseze business-urile mai ales dacă vor acorda chiar de acum atenţie nevoilor care există în comunitate. Vă încurajez să fiţi puternici, să gândiţi în lateral şi optimist. Lumea se schimbă rapid, iar capacitatea de adaptare, competenţa şi experienţa voastră pot face o mare diferenţă acum! Vor apărea multe oportunităţi după ce vom depăşi cu bine acest moment, totul este să înţelegem unde putem face o diferenţă fiecare dintre noi. Afacerile din România intră în gardă alături de medici”, a declarat  CEO 2Performant şi iniţiator al proiectului #ajutorspitale, Dorin Boerescu.

 
Primul #ajutorspitale se întâmplă la Sinaia

Spitalele se confruntă cu mai multe provocări în această perioadă, una dintre ele fiind epuizarea rezervelor, atât a celor materiale, cât şi a celor financiare. Din cauza riscului nou apărut de infectare cu COVID-19, necesităţile de materiale sanitare au crescut, pentru că a apărut nevoia de prevenţie. O situaţie la care se lucrează în acest moment prin intermediul platformei https://ajutorspitale.entreprenation.ro/ este cea a spitalului din Sinaia, care a transmis o solicitare concretă de materiale sanitare şi cantităţi necesare (măşti, mănuşi, halate, dezinfectanţi, apă îmbuteliată, paturi etc. – care reprezintă minimul necesar pentru o funcţionare cel puţin normală pe o perioadă de o lună, o lună şi jumătate), apoi echipa care gestionează platforma a identificat antreprenori care au putut să le vină în ajutor cu următoarele, conform comunicatului de presă:

  • firmă din Craiova, al cărei obiect de activitate este fabricarea de porţi metalice, şi-a dat seama că ar putea confecţiona pentru acest spital paturi, mese pentru instrumentar, brancarde pentru transport pacienţi, paravane medicale; aşa că a trecut la acţiune imediat şi în doar câteva zile va avea gata tot necesarul solicitat. Paturile sunt în producţie deja, iar până la finalul acestei săptămâni ele vor ajunge la spital. De această adaptare a liniei de producţie ar putea profita şi alte spitale cu nevoi similare.
  •   o companie din Ploieşti a preluat solicitarea de apă îmbuteliată, deşi nu era în obiectul ei de activitate, a căutat şi a găsit un distribuitor pentru livrare rapidă, a comandat toată cantitatea necesară, iar luni, 16 martie, apa a fost deja livrată spitalului din Sinaia.


„În această perioadă traversăm o situaţie specială, în care fiecare trebuie să se concentreze pe a face lucruri, cât mai bine şi a pune în prim plan interesul comun. Experienţele celor aflaţi în grea încercare trebuie să ne pună pe gânduri, dar să nu rămânem în acea stare, ci să acţionăm coerent şi să sprijinim chiar şi de acasă. Am găsit în echipa #ajutorspitale sprijin concret, imediat. Îi felicit din toată inima pentru implicarea lor, mulţumesc că au dat curs solicitărilor noastre. Personal găsesc extrem de importantă identificarea de soluţii pentru protecţia pacienţilor şi a personalului medical, precum şi pentru starea de spirit a echipei mele. În condiţii speciale am descoperit oameni speciali, cărora le mulţumesc şi le doresc multă sănătate”, a declarat Mariana Miu Grigorescu, Manager Spital Sinaia.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite