Traian Băsescu: Modificarea Codului Penal, un scut pentru aleşi şi 10 ani de regres. Resping această lege

Traian Băsescu: Modificarea Codului Penal, un scut pentru aleşi şi 10 ani de regres. Resping această lege

Într-o declaraţie de presă susţinută la Palatul Cotroceni, preşedintele Traian Băsescu a discutat pe marginea modificării Codului Penal de către Parlament, despre demiterea conducerii TVR, despre legea amnistiei şi graţierii unor infractori şi despre proiectul de descentralizare.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

Principalele declaraţii ale preşedintelui:

Bănuiesc că toată lumea se aşteaptă să încep cu ce a fost azi în Parlament. O să fac o decepţie, pentru că lucrurile trebuie privite într-un ansamblu mai rotund. Aş începe cu concluzia: majoritatea USL continuă lovitura de stat începută în vară şi eşuată, iar acum o fac cu alte metode. Chipurile, sub sceptrul democraţiei. Am să analizez câteva elemente.

Despre descentralizare

Spre exemplu, declaraţiile ministrului Sănătăţii. Spunea dânsul: „Nu am ce să fac, noi putem doar să privim la ce e în spitale“ şi minţea cu neruşinare. Abia acum s-a trezit, după ce a văzut că e groasă, a pus în mişcare Direcţiile Sanitare să vadă ce e prin spitale, iar acest lucru ne arată cât de mare este eroarea conceptului domnului Dragnea de a transmite Direcţiile în subordinea preşedinţilor de CJ, care au şi spitale. Este o şubrezire a statului. Dacă Nicolăescu declanşa controalele de acum un an, probabil se evitau multe situaţii grele.

Nu cred că trece de CCR. Modul cum a conceput-o Guvernul contravine principiului fundamental de stat unitar, Constituţiei. Cred că legea are probleme la CCR. Dacă ajunge la mine, o trimit Parlamentului, după care o atac la CCR. Premierul Ponta era la Johannesburg. Aşa o să spună. Nu ştiţi că el e nevinovat totdeauna? Nu o să-l chem la negociere, dar o să avem o discuţie. 

Despre TVR şi demiterea lui Claudiu Săftoiu

Aş spune că ceea ce se întâmplă la Ministerul Sănătăţii în aceste zile probează că fără Direcţiile de Sănătate, Guvernul habar n-are ce se întâmplă în teritoriu. Dacă vă aduceţi aminte, când a apărut OUG privind insolvenţa, vorbeam despre principala ţintă, TVR. Nu a trecut mult şi, cu OUG respinsă, viaţa a confirmat că TVR era ţinta şi Voiculescu urma să devină cel care s-o controleze: un turnător care utilizează televiziunea ca măciucă în bătălia politică.

Ca dovadă este protocolul încheiat de Ministerul Agriculturii cu TVR a defunctului director Săftoiu, prin care se preda politica editorială Ministerului Agriculturii. Să fim serioşi! Nu numai că această practică contravine grav legii de funcţionare a SrTV, dar şi Constituţiei, care prin articolul 31, alin. 4 şi 5 garantează independenţa editorială a postului public, iar fosta conducere a predat postul domnului Constantin, care îl are stăpân pe Voiculescu. E un alt element care arată că se continuă acapararea tuturor sistemelor de o putere politică profund coruptă.

Apropo de proiecte, văd că se plimbă pe la autostrăzi. Ştiţi măcar un centimetru de contract de construcţie de autostrăzi care s-a făcut de când oamenii ăştia au venit la Putere? Nu s-a semnat niciun contract, merg şi taie panglici la contracte semnate de Boc. În schimb, au oprit Nădlac-Arad şi celebra Autostradă Transilvania.

Un alt element care probează acapararea unuia din posturile TVR, care probează opţiunea acestor oameni de a avea control absolut pe toate instituţiile statului este numărul de ordonanţe emise. De la instalarea Guvernului Ponta, s-au emis 80 de ordonanţe simple şi 105 ordonanţe de urgenţă.

Când ai majoritate de 70% în Parlament, asta arată că priorităţile acestor oameni sunt să scape de sub orice control, având în vedere că Avocatul Poporului nu-şi face datoria. Numai la Preşedinţie au fost depistate peste 30 de ordonanţe suspecte de neconstituţionalitate, dar nu avem ce le face. Avocatul Poporului este avocatul USL, nu al poporului.

Despre conducerea TVR :Pot să-l propun pe dl Voiculescu, să fie direct la butoane. De ce nu ? Ar fi interesant.

Despre legea amnistiei şi graţierii unor infractori

Ajung şi la ziua de azi, care este o altă probă că actuala Putere are ca obiectiv să fie ferită de Justiţie: modificările introduse în Codul penal, deşi nu se aflau pe ordinea de zi. Atât legea amnistiei, cât şi modificările la Codul Penal nu au avut aviz de la CSM, deşi era obligatoriu.

Vom vedea ce se va întâmpla cu legea amnistiei, oricum ea a fost dedicată clientelei politice aflată deja în procese sau după gratii, dacă legea amnistiei cel puţin deocamdată a fost retrasă, modificările la Codul Penal sunt dramatice şi dărâmă 10 ani de muncă a instituţiilor anticorupţie din România. Politicienii se ridică din nou deasupra legii şi vă dau câteva elemente din care să vă daţi seama.

S-a modificat articolul 124 şi se reduce la jumătate perioada de prescripţie a unei fapte, ceea ce ajută pe mulţi care au procese în derulare. Se mai întâmplă o trăsnaie, se introduce un nou aliniat prin care se prevede că suspendarea costului prescripţiei produce efecte faţă de toţi participanţii la infracţiune, chiar dacă actul de suspendare priveşte numai un făptuitor.

Altfel spus, dacă un parlamentar se află constituit ca parte a unui grup infracţional, în cazul în care nu primeşte aprobare de ridicare a imunităţii, nimeni din grupul infracţional nu mai poate fi anchetat. Parcă seamănă prea mult cu nişte întâmplări care se produc zilele astea, nişte anchete mai mari cu un domn de la Secretariatul General al Guvernului.

Despre modificarea Codului Penal

Camera modifică şi art. 147 din Codul Penal, în care constată că preşedintele, parlamentarii nu pot fi asimilaţi funcţionarilor publici. Le mulţumesc că s-au gândit şi la mine, dar nu am nevoie de această prevedere. Ca atare, voi trimite legea înapoi la Parlament pentru că scoţând preşedintele şi senatorii, deputaţii şi pe cei care lucrează fără contracte de muncă din categoria funcţionarilor publici, practic nu mai pot fi loviţi nici de situaţiile de incompatibilitate, nu mai pot fi anchetaţi de DNA şi se protejează tot prin modificări la Codul Penal şi de emiterea unor decizii care întâmplător li s-ar potrivi lor şi familiilor lor.

Această modificare înseamnă 10 ani de regres. A fost greu până când s-au pus pe picioare aceste instituţii. Au început să funcţioneze. Efectele modificărilor introduse sunt dezastruoase din punctul de vedere al credibilităţii României. Un preşedinte, prin definiţie, este un înalt funcţionar ales care este la dispoziţia serviciului public pe care îl are. Un senator sau deputat este parte a unei puteri în stat. Puterea legislativă nu este un butic, este o instituţie fundamentală a statului român care este formată din senatori şi deputaţi.

Nu putem confunda Parlamentul, Preşedinţia cu un butic din Gara de Nord şi să spunem că titularii acestor funcţii nu sunt funcţionari, dar beneficiază de maşină, de şofer, de facilităţi de cazare, de paşaport diplomatic. La conflictul de interese, la fel. Eu nu am nicio altă soluţie decât să resping această lege, să o retrimit la Parlament, să o atac la CCR dacă nu găsesc o formulă prin care să se restabilească prevederile Codului Penal.  Nu poţi spune că eşti parlamentar şi nu eşti în serviciul public.

Te supui rigorilor legii şi la incompatibilităţi, la mită – pentru că şi asta este una din mize. Foarte interesant este că vrem să nu fim responsabili, ca parlamentari, miniştri parlamentari – şi miniştrii sunt în aceeaşi categorie – nici pentru hotărârile pe care le emitem, nici pentru abuzul în serviciu. Aşa ceva nu este posibil.

Dacă ar intra în vigoare aceste modificări, peste 30 de parlamentari ar răsufla uşuraţi. Ştiu că nu e foarte departe de numărul de 60 de aleşi locali care sunt în proces avansat de investigare la ANI. Sunt multe dosare în derulare la DNA, procese pe rolul instanţelor care vizează demnitari. Toate ar trebui stopate şi nu ştiu dacă prin diverse artificii cei care sunt încarceraţi nu ar putea beneficia de pe urma schimbării şi să devină liberi pentru a candida la europarlamentare.

Azi, Parlamentul a greşit fundamental şi a compromis România. Modificările nu se aflau pe ordinea de zi şi tare mă tem că atmosfera creată în jurul legii amnistiei şi a legii minelor a fost exact manevra care să-i permită lui Zgonea să bage pe neobservate aceste modificări la Codul Penal.

Ca şi la CFR, când s-a programat un soi de lovitură, dânsul a trimis documentele să aprobe CSAT ce trebuia să aprobe Guvernul. Şi aici a fost programată această grea lovitură pentru statul de drept într-o zi în care premierul nu se afla în ţară. Se vede stilul premierului de a spune că nu ştie. A ştiut foarte bine – şi Crin Antonescu – despre modificări. Măcar Antonescu a argumentat decent.

Se vede stilul premierului de a spune că nu ştie. A ştiut foarte bine – şi Crin Antonescu – despre modificări. Măcar Antonescu a argumentat decent. Deci nu mai pot păcăli pe nimeni. Vor să pună sub control justiţia, mass-media, să diminueze capacitatea instituţiilor create cu greu de a face faţă corupţiei şi abuzurilor pe care le fac oamenii politici.

Mesajul este că preşedintele dezavuează acţiunea de azi a Parlamentului care lasă fără obiectul activităţii ANI şi DNA şi lasă în libertate un număr mare de infractori din clasa politică.


























 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările