Care este firma dată de Liviu Dragnea pe mâna procurorilor

Care este firma dată de Liviu Dragnea pe mâna procurorilor

Liviu Dragnea

Liderul PSD Liviu Dragnea a susţinut că există companii străine cărora statul trebuie să le plătească milioane de euro, deşi au avut contracte cu diverse ministere pentru lucrări pe care nu le-au executat, dar au câştigat despăgubiri în instanţă. Una dintre firmele pe care Dragnea nu le-a menţionat este ASTALDI, care, prin reprezentanţi, solicită punerea în executare silită a unor datorii ale CFR, arată stiripesurse.ro.

Ştiri pe aceeaşi temă

CFR a primit o somaţie cu titlu executoriu pentru plata a peste 71 de milioane de euro pe care le datorează companiei italiene Astaldi, care contractase lucrări de modernizare a căilor ferate pe mai multe tronsoane în Sălaj şi Constanţa, dar care nu s-au finalizat. Somaţia a fost înregistrată de executorii judecătoreşti la data de 26 septembrie 2017. Celor 71 de milioane de euro li se adaugă şi 3.000 de lei cheltuieli de executare.

Astaldi a dat în judecată CFR pentru nerespectarea contractului şi a câştigat în instanţă în februarie 2017, scrie site-ul stiripesurse.ro. Judecătoria sectorului 1 a încuviinţat, la acea dată, executarea CFR de către ASTALDI şi obligarea la plata a peste 71 de milioane de euro către creditorul italian. Decizia din februarie 2017 este definitivă, fără să mai existe vreo altă cale de atac, potrivit Qmagazine.ro.

De asemenea, CFR mai este dată în judecată şi de alte companii străine care au contractat diferite lucrări de amenajare şi de modernizare. Pe lângă ASTALDI, se mai află şi PORR BAU GMBH, care solicită 54 de milioane de euro de la CFR, la care se adaugă penalităţi în valoare de peste 50 de milioane de euro, inclusiv 13 milioane euro cheltuielile pentru avocaţii PORR BAU GMBH. Despăgubiri de peste 10 milioane de euro fiecare solicită şi companiile ANSALDO STS, HF WIEBE GMBH, Poyry Deutschland, Klearchos Routsis SA- Kourtidis SA.

De asemenea, şi alte companii au dat în judecată CFR şi solicită despăgubiri de ordinul sutelor de mii de euro, pentru neplata garanţiilor de către compania românească de căi ferate. Alte cauze se referă la faptul că CFR a impus penalităţi pentru întârzierea execuţiei sau pentru refuzul CFR de a prelua recepţia unor lucrări. Multe dintre aceste procese nu sunt încă finalizate, iar unele dintre ele mai au fază de atac.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: