Cum au evitat o tragedie de proporţii piloţii elicopterului Black Hawk aterizat forţat în centrul Bucureştiului. Ce probleme a avut aparatul

Cum au evitat o tragedie de proporţii piloţii elicopterului Black Hawk aterizat forţat în centrul Bucureştiului. Ce probleme a avut aparatul

Piloţii americani au reuşit să aducă elicopterul cu succes la sol  FOTO PAPPICS

Piloţii unui elicopter UH-60 Black Hawk au reuşit, joi, să aterizeze forţat cu succes în centrul unui Bucureşti sufocat de circulaţie, în ciuda problemelor tehnice extrem de grave apărute la aparat

Ştiri pe aceeaşi temă

Piloţii militari americani ai elicopterului UH-60 Black Hawk care a aterizat joi forţat în Piaţa Charles de Gaulle au dat dovadă de o stăpânire de sine extraordinară reuşind să evite o adevărată tragedie. La asta au pus umărul şi poliţiştii rutieri din zonă, care s-au sesizat imediat şi au reuşit să oprească circulaţia.
 
Problemele elicopterului au apărut în timp ce se afla într-o formaţie de şase aparate. Elicopterele făceau o repetiţie pentru parada care ar fi urmat să aibă loc în Piaţa Aviatorilor, cu ocazia Zilei Forţelor Aeriene Române. Defecţiunile tehnice au fost sesizate în timp ce formaţia survola culoarul dintre Piaţa Victoriei şi Piaţa Aviatorilor.
 
Chiar dacă iniţial s-a crezut că au apărut probleme la un motor, experţii consultaţi de „Adevărul” au exclus această posibilitate, deoarece UH-60 Black Hawk este capabil să zboare fără probleme cu un singur motor. Cel mai probabil ar putea fi vorba de o problemă hidraulică şi o iminentă pierdere a capacităţii de control a aeronavei sau de o problemă de transmisie, dar cauza exactă a incidentului va fi descoperită de experţii militari americani. Ambele genuri de defecţiuni pun, însă, în pericol securitatea zborului şi cer o aterizare de urgenţă imediată.
 
Cert este că, în zbor, aparatul cu probleme a ieşit din formaţie şi a pierdut treptat, dar pronunţat, din înălţime. Practic, deasupra Bulevardului Aviatorilor, pe sensul spre Piaţa Charles de Gaulle, a ajuns la un moment dat la o altitudine de numai 10-15 metri şi a atins cu coada un cablu folosit pentru atârnarea decoraţiunilor luminoase de Crăciun. Cei doi stâlpi de iluminat de care era legat cablul au căzut, iar două maşini aflate în trafic, un autoturism şi o dubă, au fost avariate. Din fericire, nu au existat victime.

Circulaţia a fost oprită

În ciuda acestui incident, echipajul american părea stăpân pe situaţie, iar aparatul oarecum stabilizat şi-a continuat zborul pentru încă câteva secunde până la aterizarea care a avut loc în Piaţa Charles de Gaulle. Această ultimă manevră a aparatului a avut loc cu succes şi pentru că o echipă de poliţişti aflaţi în zonă a oprit, cel puţin parţial, circulaţia imediat cum au văzut că elicopterul se apropie la joasă altitudine. „Eram prima maşină în intersecţie, când am văzut că elicopterul zboară la joasă înălţime! Ne-am dat seama imediat că ceva nu este în regulă şi am oprit autospeciala, sărind de la volan şi oprind circulaţia celorlalte autoturisme! Astfel, pilotul a avut loc pentru a ateriza în intersecţie”, se arată în mărturia poliţiştilor publicată de Poliţia Română.
 

Sorin Stoicescu: Piloţii au făcut o minune

Sorin Stoicescu, expert în securitate aeronautică, susţine că modul în care s-a petrecut incidentul demonstrează că piloţii americani sunt foarte bine pregătiţi pentru că totul s-a finalizat fără urmări grave. „Nu s-au înregistrat victime în rândul echipajului. În plus, nici persoanele aflate la sol nu au fost atinse, lucru lăudabil, mai ales într-o astfel de zonă aglomerată. 
Piloţii au respectat toate procedurile şi au arătat că sunt foarte bine pregătiţi.

Sorin Stoicescu, expert în aviaţie şi securitate aeronautică
Piloţii au respectat toate procedurile şi au arătat că sunt foarte bine pregătiţi. Practic, au făcut o minune”, a precizat Sorin Stoicescu pentru „Adevărul”.
 
Incidentul urmează să fie cercetat de autorităţile militare române şi americane, dar şi de procurorii Parchetului Militar. În acelaşi timp, Ambasada SUA la Bucureşti a transmis că urmăreşte evenimentul. „Ambasada SUA este conştientă de incident şi urmărim îndeaproape evoluţiile. Înţelegem că nu au existat răniţi. Lucrăm alături de partenerii noştri români pentru a rezolva situaţia si vom furniza informaţii actualizate pe măsură ce vor deveni disponibile“, au transmis diplomaţii americani.
 

Folosit în mai toate conflictele

UH-60 Black Hawk se află în dotarea forţelor aeriene din 24 de ţări, până în prezent fiind fabricate peste 4.000 de unităţi. Este conceput pentru o plajă largă de operaţiuni, de la sprijin aerian pentru operaţiuni la sol, la operaţii speciale, search and rescue, MEDEVAC (evacuare medicală) sau atac la sol (echipat cu diverse sisteme de armament) şi chiar transport VIP. Echipajul şi luptătorii sau pasagerii sunt protejaţi de o podea blindată.
 
Sikorsky UH-60 Black Hawk are o vastă experienţă de luptă, fiind folosit, printre altele, în conflictele din Grenada, Panama, Irak, Somalia, Balcani, Afganistan şi în alte zone din Oriental Mijlociu. Unele surse susţin că celebrele elicoptere folosite în raidul în care a fost ucis Osama bin Laden au fost Sikorsky UH-60 Black Hawk modificate folosind tehnologia stealth pentru a fi mai puţin vizibile pentru radar.
 
Ca armament, prin instalarea pilonilor suplimentari, Black Hawk poate fi echipat cu rachete AGM-114 Hellfire, precum şi cu rezervoare suplimentare de combustibil pentru zborurile pe distanţe lungi. De asemenea, în faţa compartimentului de marfă pot fi montate mitralierele M240 şi М134.
 
Echipajul Black Hawk este format din 2 piloţi şi 2 şefi de zbor/tunari. Aparatul are o viteză maximă de 361 km/h şi poate transporta 11 militari dotaţi cu tot echipamentul de luptă sau 6 soldaţi răniţi. Un Black Hawk are un preţ unitar de cel puţin 21,3 milioane de dolari.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările