
Alstom a finalizat sistemul de control digital al traficului şi lucrările de telecomunicaţii la linia de cale ferată care leagă Aeroportul Internaţional Henri Coandă de centrul Bucureştiului iar călătorii vor putea ajunge de la Gara de Nord la aeroport în 20 de minute, se arată într-un comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, linia a fost echipată
cu centralizare electronică şi soluţii de telecomunicaţii pentru a permite o
circulaţie sigură.
Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti
Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a prevăzut extinderea cu
3 kilometri a căii ferate existente, în lungime de 17 km.
„Acest proiect este foarte important pentru
îmbunătăţirea fluidităţii şi eficienţei traficului în Bucureşti, deoarece oferă
prima conexiune directă între gara principală a capitalei şi principalul său
aeroport internaţional. Din această perspectivă, compania Alstom se mândreşte
cu faptul că a asigurat soluţiile digitale de control feroviar. Am finalizat
lucrările, din punctul de vedere al semnalizărilor proiectul este gata să intre
în operare comercială”, a declarat Gabriel Stanciu, director general al
companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Proiectul de modernizare a liniei de cale
ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a
inclus construcţia unei căi ferate simple cu o lungime de 2,95 km, cu trei
poduri, un viaduct lung de 1,52 km şi o nouă gară, cu linie dublă, la
Terminalul T1 al aeroportului. Compania Alstom a fost responsabilă pentru
implementarea soluţiilor digitale de control feroviar şi a celor de
telecomunicaţii, inclusiv sistemele de centralizare electronică şi sistemele de
încălzire a macazurilor, pentru a preveni defecţiunile pe linie în timpul
iernii.
Potrivit comunicatului citat, Alstom este
lider în furnizarea de soluţii digitale de control feroviar şi infrastructură
pe piaţa din România, în special prin proiectele de reabilitare feroviară
aflate în derulare pe secţiunea românească a coridorului European Rin-Dunăre. Datorită
expertizei sale demonstrate şi a portofoliului său solid de proiecte din
România, Bucureştiul a devenit un centru de excelenţă în soluţii feroviare
digital şi soluţii de infrastructură pentru Europa Centrală şi de Est - Centrul
de Excelenţă Alstom Digital Mobility (ADM).
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: