Infrastructura proastă şi taxele aeroportuare mari împiedică venirea operatorilor low-cost

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ieftinirea biletelor pentru călătoriile cu avionul se amână. Aceasta pentru că operatorul low cost Wizz Air nu poate începe efectuarea curselor avia din şi spre Republica Moldova.

„Compania urma să efectueze zboruri din Chişinău sau de la Mărculeşti. Dar era necesar ca, de exemplu, administraţia Aeroportului Internaţional Chişinău să accepte reducerea taxelor aeroportuare, iar la Mărculeşti e nevoie de investiţii de peste cinci milioane de euro, pentru reabilitarea instalaţiilor nocturne ale aeroportului", a declarat Anatol Şalaru, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor.

Potrivit lui, compania Wizz Air ar fi de acord să achite o taxă de până la 15 euro pentru fiecare pasager deservit, în timp ce Aeroportul Internaţional Chişinău cere 35 de euro. Cât despre investiţiile în aeroportul Mărculeşti, Şalaru a precizat că acesta se află în subordinea Ministerului Economiei şi a celui al Apărării şi că anume aceste instituţii ar trebui să se ocupe de căutarea banilor. Potrivit lui Şalaru, chiar dacă s-ar găsi resurse ar fi nevoie de 1,5 ani pentru a realiza toate lucrările.
„O altă soluţie ar fi aeroportul din Bălţi, dar acolo e nevoie de şi mai multe investiţii - vreo opt milioane de euro, deoarece pista actuală nu poate rezista aterizării avioanelor mari de pasageri", a mai afirmat Anatol Şalaru.

Anterior, reprezentanţii Wizz Air au spus că Aeroportul Chişinău întruneşte toate condiţiile pentru efectuarea zborurilor de către aeronavele de tip Airbus 320.

Director comercial Wizz Air: „Planificăm să ne extindem activitatea şi în Republica Moldova"

Guvernul a invitat în Moldova o companie anchetată de Comisia Europeană pentru practici anticoncurenţiale

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite