Reforma sistemului de parcare din Timişoara, oraş unde nu prea ai unde să laşi maşina. Banii de la Timpark vor fi folosiţi pentru extinderea parcărilor

Reforma sistemului de parcare din Timişoara, oraş unde nu prea ai unde să laşi maşina. Banii de la Timpark vor fi folosiţi pentru extinderea parcărilor

Primăria vrea să amenajeze parcări noi din banii de la Timpark

Municipalitatea caută soluţii pentru a reforma sistemul Timpark, în condiţiile unei veritabile crize a locurilor de parcare în Timişoara.

Ştiri pe aceeaşi temă

Timişoara are în acest moment aproximativ 80.000 de locuri de parcare (47.445 locuri de parcare şi 32.805 locuri de staţionare), şi probabil mult peste 100.000 de maşini. Dincolo de timişorenii care circulă prin oraş zi de zi, în oraş mai circulă câteva sute de mii de oameni din zona periurbană şi din regiune. După Bucureşti, Timişul şi Timişoara are cea mai mobilă populaţie şi cel mai mare număr de navetişti, conform viceprimarului Ruben Laţcău.
 
“În acest context este clar că un regulament de parcare nu rezolvă o problemă sistemică care implică nu doar parcajele, ci mobilitatea ca ansamblu. Propunerea pe care o publicăm azi pe site şi care va fi dezbătută vineri este un prim pas într-un proces mai amplu de reformă a sistemului de parcare din Timişoara. Acest proces a început prin înfiinţarea sistemului Timpark acum mai bine de 10 ani, proces sistat în timpul dezvoltării în forţă, pe care acum îl reluăm şi îl îmbunătăţim. Faptul că noi am reînviat idei ale fostelor administraţii, precum Timpark sau Centrul de proiecte, arată un singur lucru. Au existat în trecut proiecte bune care au fost abandonate din cauza rezistenţei aparatului la reforme şi lipsei de voinţă politică”, a transmis Ruben Laţcău.
 
 
Două modificări structurale vor fi introduse în acest moment: modificarea regulamentului de parcare în aşa fel încât să fie avantajaţi rezidenţii şi cei care călătoresc punctual cu maşina în oraş, şi înfiinţarea unui serviciu public în subordinea primăriei care să administreze şi să folosească banii încasaţi pe parcări pentru extinderea capacităţii de parcare.
 
“Principalele modificări pe care le va aduce acest nou regulament sunt extinderea parcării cu plată la 15% din străzile Timişoarei, introducerea abonamentului rezidenţial în primele cartiere (acest lucru va continua în restul cartierelor pe măsură ce amenajăm locuri de parcare), şi descurajarea parcării pe timp de zi în centrul oraşului. În centrul istoric (viitoarea zonă verde) nu se vor mai putea cumpăra abonamente şi va fi permisă doar plata cu ora, excepţie făcând câteva zone pentru rezidenţi.
 
În lunile şi anii următori, pe măsură ce vom amenaja şi construi noi parcări, vom extinde acest sistem, obiectivul este ca el să fie integrat într-o strategie de parcare dezvoltată pe baza noului plan de mobilitate urbană. Fundamental rămâne obiectivul creşterii numărului locurilor de parcare şi integrarea sistemului cu transportul public”, a explcat Ruben Laţcău.
 
 
Creşterea numărul locurilor de parcare va fi scopul principal al Timpark, toţi banii încasaţi fiind folosiţi pentru extinderea şi îmbunătăţirea parcării în Timişoara. 
 
Prin actualul Regulament, primăria oferă 10 tipuri de abonamente, pentru a acoperi nevoile de parcare a cât mai multor timişoreni şi pentru a descuraja ocuparea locurilor de parcare/staţionare de pe domeniul public fără a plăti. 

Cel mai scump tip de abonament este cel ”Combinat pentru Zonele I + II + III”, care oferă posibilitatea de a parca în întreg oraşul cu excepţia zonei centrale şi are un preţ de 2,59 lei/zi (respectiv, 72 lei/lună sau 777 lei/an).  

Vă mai recomandăm:

Amendă pentru parcare pe spaţiul verde, anulată de judecător: „Maşina pare mai degrabă parcată pe trotuar”
 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările