Clienţi BCR rămaşi fără fonduri după ce au plătit cu cardul. Cum au dispărut banii şi care este explicaţia oficialilor băncii

Clienţi BCR rămaşi fără fonduri după ce au plătit cu cardul. Cum au dispărut banii şi care este explicaţia oficialilor băncii

O actualizare a sistmului informatic a perturbat plăţile cu cardul ale unor clienţi BCR FOTO Arhivă

Mai mulţi clienţi BCR au descoperit că le dispar bani din conturi în urma unor plăţi cu cardul. Banii le-au fost restituiţi, dar în unele situaţii clienţii băncii au fost puşi în situaţia să nu poată face plăţi cu carduri pe care ar fi trebuit să aibă fonduri suficiente.

Ştiri pe aceeaşi temă

Mai mulţi clienţi ai BCR au reclamat că le dispar bani din cont fără consimţământul lor. Într-unul dintre cazurile identificate de „Adevărul”, banii au fost restituiţi după câteva zile. Într-un alt caz, problema este în curs de soluţionare, dar din cauza acestor disfuncţionalităţi unii dintre clienţi au fost puşi în situaţia de a nu putea să facă plăţi cu cardul, pe care ar fi trebuit să aibă, în mod normal, fonduri suficiente.

Spre exemplu, timişoreanca Emilia Crăsnianu a fost în 14 iunie la Budapesta, acolo unde a făcut plăţi cu cardul în valoare de aproximativ 700 de lei. Plăţile au fost procesate imediat, dar în data de 18 iunie, timişoreanca avea să constate că sumele reţinute de bancă pentru plăţile efectuate în data de 14 iunie i-au fost dublate, dispărându-i încă 700 de lei din cont. Alarmată, Emilia a sesizat banca şi Poliţia, iar după aproximativ două zile, banii i-au fost restituiţi. „Eu nu sunt mulţumită. Cum dorm eu liniştită? Eu am această nesiguranţă că oricând banca poate să îmi ia bani, să îi pună la loc fără ca eu să ştiu”, a declarat Emilia, potrivit căreia atunci când a făcut plăţile a fost înştiinţată prin sms, dar nici când banii i-au fost retraşi eronat, nici când i-au reintrat în cont nu a fost înştiinţată prin sms.

Printr-o experienţă similară cu a Emiliei a trecut şi o colegă a acesteia, Carmen Deme. În 29 iunie, femeia a făcut o plată cu cardul, în valoare de 265 de lei, la un supermarket Kaufland. Când a mers la un magazin Lidl pentru a face alte cumpărături şi a ajuns la casă, Carmen a fost pusă în situaţia să nu poată plăti cu cardul pentru că nu avea fonduri suficiente. Ulterior, avea să constate că, potrivit confirmărilor de plată primite pe sms, plata de la Kaufland a fost dublată, fiindu-i retrasă de două ori suma pe care o avea de plătit. Carmen a luat legătura cu banca, fiind informată că până la sfârşitul acestei săptămâni îi vor fi restituiţi banii. „Cum ne trimit pe mail tot felul de prostii, nu puteau să ne trimită şi o informare că sunt probleme cu cardurile şi pentru o anumită perioadă să evităm plata cu cardul?”, a declarat timişoreanca. Femeia a mai spus că verificându-şi contul ca urmare a experienţei avute a constatat că şi în trecut i-au fost retraşi bani din greşeală şi restituiţi, fără ca ea să ştie ce operaţiuni s-au făcut.

Explicaţia băncii

Reprezentanţii BCR au transmis, la solicitarea „Adevărul”, un punct de vedere prin care confirmă problemele relatate de clienţii intervievaţi de ziar, dar potrivit BCR, problemele s-au rezolvat punctual. „În cursul lunii trecute (n.r.), au fost efectuate o serie de actualizări de sisteme IT, care au provocat sporadic o serie de operaţiuni efectuate de unii clienti. Am soluţionat punctual fiecare caz reclamat, prin informarea clienţilor şi rambursarea sumelor, acolo unde au existat reclamaţii întemeiate. În cazul în care cunoaşteti vreun caz concret, rămas nesolutionat, vă rugam să ni-l comunicaţi şi vom face toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestuia cât mai prompt posibil”, a transmis Cătălin Ioniţă, reprezentant al BCR.

citeste totul despre: