De ce a cerut constructorul tronsoanelor 3 şi 4 ale „Autostrăzii Ford“ rezilierea amiabilă

De ce a cerut constructorul tronsoanelor 3 şi 4 ale „Autostrăzii Ford“ rezilierea amiabilă

Constructorul UMB, care a respectat ritmul şi termenele asumate la lucrările pentru „Autostrada Ford“, îşi va retrage muncitorii de pe şantier, a anunţat, marţi, Pro Infrastructura. Cu cinci zile în urmă, constructorul a cerut rezilierea mai multor contracte, printre care şi cele de la drumul expres.

Ştiri pe aceeaşi temă

Constructorul care a câştigat lucrările pentru trei din cele patru tronsoane ale Drumului Expres Craiova-Piteşti (DEx 12), adică 104 kilometri din cei 121 ai drumului, a cerut, la începutul lunii iulie, încetarea amiabilă a contractelor pentru tronsoanele 3 şi 4 (64 km). UMB Spedition a reuşit să predea primii 18 kilometri de drum expres din România, pe care se circulă deja de la sfârşitul lunii aprilie, acest segment de drum salvând oraşul Balş de traficul greu. În curând, va finaliza şi lotul 2 al tronsonului 2, astfel că şi municipiul Slatina va beneficia de o centură ocolitoare, termenul de predare fiind stabilit pentru 28 iulie. Cu aceste reuşite s-ar putea încheia, însă, visul frumos, deşi acelaşi constructor a realizat deja 30% din lucrări şi pe tronsonul 3 al „Autostrăzii Ford“, cuprins între Slatina şi Coloneşti.

 Oficialii companiei au cerut la începutul acestei luni rezilierea amiabilă a contractelor pentru tronsoanele 3 şi 4 al DEx 12 (şi au făcut acelaşi lucru şi pentru alte contracte aflate în derulare în ţară), motivând că ajustarea de preţuri de care pot beneficia la această dată legal este mult prea departe de creşterile reale înregistrate de la câştigarea contractelor (2020) şi până în prezent.

 „Pentru tronsonul 3 şi tronsonul 4 ale Drumului Expres s-au făcut adrese de către antreprenor pentru rezilierea amiabilă a contractelor de execuţie, motivat fiind că Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 64/2022 prin care se pot ajusta valorile contractuale cu o formulă polinomială nu acoperă în realitate creşterea de preţuri ale principalelor materii prime, materiale etc. care sunt necesare pentru terminarea contractelor respective“, a precizat directorul Secţiei Drumuri Naţionale Olt, Adrian Motorga.

 Creşteri de preţuri şi de 300 %

 În adresele respective, constructorul aduce drept argument creşterile de preţ înregistrate la materii prime şi materiale, între 40% - 300%: energie electrică - 200%, gaze naturale – 300%, fier – 200%, criblura pentru asfalt – peste 200%, bitum – 200%, carburanţi – 60-70%, agregate pentru betoane – aproximativ 40%, ciment – peste 40% etc. Constructorul a realizat şi o simulare şi spune, în aceleaşi adrese, că în cazul în care s-ar aplica OUG 64/2022, ajustările de preţ ar fi undeva între 37-38%, insuficient pentru a acoperi creşterile din ultimii doi ani.

CNAIR a transmis marţi, 5 iulie 2022, ca reacţie la informaţia că UMB nu-şi va mai aduce lucrătorii, începând din 11 iulie, pe niciun şantier din ţară (cu excepţia lotului2, tronson 2 – centura Slatinei), că pe circuitul de avizare se află o ordonanţă de urgenţă care va îmbunătăţi aplicarea corecţiilor de preţ prevăzute în OUG 64/2022.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Drumul Expres Craiova – Piteşti. Stadiul lucrărilor pe tronsonul Coloneşti-Slatina: când ar putea fi deschis circulaţiei

Noi imagini cu podul peste Olt, bijuteria Autostrăzii Ford. „Impresionant. Dar acele panouri...“ VIDEO

Tronsonul 2 al „Autostrăzii Ford“, gata la sfârşitul lunii mai. Constructorul italian „se grăbeşte încet“ pe tronsonul 1
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările