VIDEO Mircea Duşa: Spaţiul aerian al României forţat zilnic de avioane fără aprobare de zbor sau neidentificate

VIDEO Mircea Duşa: Spaţiul aerian al României forţat zilnic de avioane fără aprobare de zbor sau neidentificate

Ministrul Apărării spune că ultima încălcare a spaţiului aerian a avut loc ieri noapte.Tot el precizează că sunt avioane care nu se identifică sau nu au aprobare de zbor şi automat se încep procedurile de interceptare.Se ridică de la sol cele două Mig-uri care sunt operative şi începe procedura de somaţie.Toate aceste manevre se fac până când avioanele suspecte ajung în spaţiul românesc.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministrul Apărării a participat, asrtăzi  în Piaţa „Vasile Milea” din Piteşti, la festivitatea de acordare a primului grad de maistru militari şi subofiţer al promoţiei „Aurel Vlaicu 100” a Şcolii Militare de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre Basarab

Ministrul Apărării, Mircea Duşa, spune că este necesară achiziţionarea de avioane F 16.„Să ştiţi că este foarte necesar să achiziţionăm avioanele pentru că aproape zilnic spaţiul aerian al ţării este forţat, probabil n-ar trebui să vă spun asta, de avioane care nu sunt identificate sau care nu au aprobare de survol şi în acel moment suntem nevoiţi să ridicăm în aer avioanele de vânătoare cu procedurile de somare pentru că acele avioane să iasă din spaţiul de survol al ţării”, a declarant ministrul Apărării, Mircea Duşa.

„Ieri noapte (n.r. - în noaptea de luni spre marţi) s-a întâmplat ultima oară, sunt detalii care nu pot fi făcute publice. Sunt tot felul de situaţii când noi, pe procedurile internaţionale şi europene pe care le avem pe această speţă, acţionăm, dar nu vă pot spune dacă am acţionat în forţă”, a declarat ministrul Mircea Duşa.

Ministrul a detaliat costurile achiziţiei de avioane F16, arătând că acestea nu sunt unele vechi.

"Achiziţia avioanelor F16 şi înzestrarea armatei cu acestea s-a aprobat, este o capabilitate care trebuie realizată. Noi avem în doare avioanele de tip MIG care-şi consumă resursa de zbor în 2017, aşadar până atunci trebuie să creăm această capabilitate. Am văzut multe dezbateri în presă referitoare la faptul că noi cumpărăm avioane vechi. Un avion care are motoare noi, armament nou, sistem electronic de zbor nou este un avion nou. Când vorbim de această capabilitate pentru care se alocă banii, nu vorbim doar de achiziţia avioanelor. Vorbim de motoarele noi, de motoarele de rezervă care trebuie să existe la Statul Major, vorbim de pregătirea personalului, care nu se realizează într-o zi, e vorba de piloţi şi de personalul tehnic, vorbim de modernizarea aeroporturilor unde operează aceste avioane, nu pe orice pistă poate decola sau ateriza acest tip de avion. Costul cel mai mare îl are armamentul cu care trebuie dotat acest avion, e vorba de muniţie şi de rachetele de trei tipuri care să asigure cele trei tipuri de misiuni: misiunea de supraveghere a spaţiului aerian al ţării, misiunea de atac aer-aer şi misiunea de atac aer-sol", a mai spus Mircea Duşa.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările