Grindeanu, nemulţumit de ritmul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Grindeanu, nemulţumit de ritmul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

sursa: Radu Aramă

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că este nemluţumit de ritmul lucrărilor de pe şantoerul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Declaraţia a fost făcută vineri, în timpul unei vizite de lucru la Galaţi.

Sorin Grindeanu susţine că lucrările la podul suspendat peste Dunăre, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din România, nu merg atât de bine pe cât şi-ar dor autorităţile şi constructorii. 
 
„Faţă de acum câteva luni, lucrurile au înaintat destul de bine, dar nu foarte bine, ca să fiu cât se poate de corect. Până acum trebuiau ridicate toate cele 86 de tabliere. S-au ridicat mai puţin de jumătate. Deci sunt un pic în întârziere şi vor trebui să recupereze acest timp”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
 
În timpul vizitei de la Galaţi, Sorin Grindeanu a vorbit şi despre alte proiecte de infrastructură din zonă. Demnitarul a spus că sunt probleme cu exproprierile de pe traseul viitorului Drum Expres Galaţi-Brăila, dar şi cu linia de cale ferată cu dublu ecartament care leagă Ucraina de Portul Galaţi. 
 
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani.
 
Podul de la Brăila va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. 
 
Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
 

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.
 
Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului.
 
La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.
 
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările