Căpitanul unei nave, sluţit de secundul său

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Echipajul navei Râşnov nu a reuşit să-i despartă la timp pe cei doi beligeranţi Foto Adevărul
Echipajul navei Râşnov nu a reuşit să-i despartă la timp pe cei doi beligeranţi Foto Adevărul

Căpitanul remorcherului „Râşnov” şi-a pierdut un ochi după ce comandantul vasului la bătut cu bestialitate. Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi l-a trimis joi în judecată pe comandantul adjunct Ştefan Florea pentru vătămare corporală gravă şi lovire a căpitanului navei.

Incidentul petrecut pe Dunăre în urmă cu mai bine de un an, când căpitanul fluvial Alecu Grosu, de pe remorcherul „Râşnov", a fost snopit în bătaie de adjunctul său, Ştefan Florea, a căpătat conotaţii penale clare.

Zilele trecute, procurorii au concluzionat că lucrurile sunt grave şi au dispus trimiterea agresorului în judecată.

Călcat în picioare de subordonat

Pe data de 7 octombrie 2008, Alecu Grosu a fost numit căpitan pe remorcherul „Râşnov" de către compania Navrom, iar adjunct a fost trimis Ştefan Florea, angajat al SC Navconsult SRL Galaţi.

La numai câteva zile distanţă, pe 18 octombrie 2008, remorcherul „Râşnov" se afla în zona kilometrului 219, pe malul stâng al Dunării, într-un punct de încărcare a cerealelor din comuna Stăncuţa, judeţul Brăila, când a izbucnit conflictul între comandant şi adjunct.

Căpitanul Alecu Grosu a plecat în comună, unde a băut două sticle de vin şi s-a întors pe navă pentru a continua „petrecerea" împreună cu echipajul. Marinarii au refuzat, iar între timp a apărut şi adjunctul său, Ştefan Florea, cu care căpitanul s-a luat la ceartă.

Din declaraţiile ulterioare ale echipajului, reiese că Alecu Grosu a început să îl înjure şi să-l ameninţe pe adjunctul său, care s-a pierdut cu firea. L-a îmbrîncit, l-a doborât şi apoi l-a lovit în neştire cu pumnii.

Căpitanul a fost efectiv călcat în picioare şi a ajuns în stare foarte gravă la spitalul din Brăila (cel mai apropiat), cu multiple răni, oase rupte şi contuzii. Multe dintre ele tratabile, însă una, la ochiul stâng, în cazul căreia nu se mai putea face mare lucru.

La numai o zi de la internare medicii de la Spitalul de Urgenţă din Brăila au fost nevoiţi să constate că ochiul stângal victimei este afectat în totalitate şi că trebuie să se renunţe la el. Practic, medicii i-au scos ochiul distrus.

Daune morale şi materiale de 300.000 de lei

Căpitanul Alecu Grosu a avut nevoie de nu mai puţin de 115 zile de îngrijiri medicale pentru a-şi reveni din starea gravă în care era şi a rămas cu o infirmitate fizică permanentă: fără ochiul stâng.

Cu un singur ochi este de domeniul evidenţei că navigatorul nu mai putea fi lăsat la comanda unui vas. Acuitatea vizuală este fundamentală pentru a-şi putea face meseria. Din acest motiv, omul a a fost nevoit să se pensioneze pe caz de boală cu o invaliditate de gradul trei. Evident, câştigurile lui lunare au scăzut simţitor în urma acestei pensionări.

Alecu Grosu este hotărât să nu lase lucrurile aşa şi să obţină daune de la cel care l-a nenorocit pe viaţă.

Pensia este cu câteva sute de lei mai mică. Doresc să îl dau în judecată ca să îmi plătească diferenţa de bani între salariul de căpitan şi pensia pe care o primesc acum", ne-a declarat fostul căpitan fluvial.

Procurorii au decis că bătăuşul e vinovat

Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi a concluzionat că Ştefan Florea se face vinovat de incidentul grav de pe vas. Procurorii l-au trimis, joi, în judecată pe comandantul adjunct, sub acuzaţiile de vătămare corporală gravă şi lovire a căpitanului navei.

Alecu Grosu s-a constituit parte civilă în dosarul penal şi va cere 100.000 de lei ca daune materiale şi 200.000 de lei drept daune morale, la care se adaugă plata unei indemnizaţii de întreţinere de cel puţin 2.000 de lei lunar", ne-a declarat avocatul Mircea Breahnă, care îl reprezintă pe căpitan în justiţie.

Primul termen al procesului penal va avea loc pe 28 ianuarie 2010.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite