Ce valoare are Facebook pentru utilizatorii reţelei. Suma pentru care un membru ar fi dispus să renunţe la cont

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru ce sumă ar renunţa utilizatorii la contul lor de Facebook? Este întrebarea la care a răspuns un studiu publicat recent. Concluzia cercetătorilor este că pentru a face un utilizator al reţelei să renunţe un an de zile la cont ar trebui să plăteşti mai mult de 1.000 de dolari.

Cât de valoros este Facebook pentru utilizatorii săi şi cum puteţi măsura valoarea site-ului atunci când accesul este gratuit? Trei economişti şi un cercetător în domeniul social media şi-au unit eforturile şi expertiza pentru a evalua valoarea Facebook pentru utilizatori, spre deosebire de valoarea de piaţă a reţelei sociale sau de contribuţia sa la produsul intern brut.
 

Utilizând o serie de licitaţii - în care oamenii au fost plătiţi pentru a-şi închide conturile pentru o zi sau pentru mai mult de un an - cercetătorii au descoperit că utilizatorii Facebook ar avea nevoie de o medie de peste 1.000 de dolari pentru a-şi dezactiva contul pentru un an de zile. Studiul a apărut în publicaţia PLOS ONE, citată de ScienceDaily

   

Pentru ce sumă de bani ai renunţa la Facebook

   

Facebook, cu mai mult de două miliarde de utilizatori globali, se numără printre site-urile de social media care oferă acces gratuit, astfel încât licitaţiile create de echipa de cercetare au pus întrebarea în sens invers: Ce sumă de bani ar trebui să primeşti ca să renunţi la contul dvs. Facebook pentru o anumită perioadă de timp, de la o zi la un an?
 

„Social media şi internetul în general au schimbat modul în care trăim şi modul în care păstrăm legătura cu prietenii şi familia, dar este greu să găsim dovezi că internetul ne-a făcut mai bogaţi sau mai productivi la lucru. Având în vedere că oamenii petrec zilnic milioane de ore pe Facebook putem trage concluzia că reţeaua de socializare le aduce o valoare extraordinară. Provocarea este cum să stabilim o valoarea pentru un serviciu pe care oamenii nu îl plătesc”, a declarat primul autor Jay Corrigan, profesor de economie la Kenyon College, care a efectuat o serie de studii care implică licitaţii experimentale.

Trei licitaţii

Studiul a început cu eforturi independente ale celor două echipe: Saleem Alhabash de la Universitatea de Stat din Michigan şi Sean B. Cash de la Universitatea Tufts; şi Corrigan la Kenyon College cu Matthew Rousu de la Universitatea Susquehanna, astfel că licitaţiile aveau un design şi avantaje uşor diferite.
 

În total, cercetătorii au efectuat trei licitaţii reale, având două eşantioane de studenţi, un eşantion comunitar şi un eşantion online. Câştigătorii au fost plătiţi pe baza dovezii că participanţii şi-au dezactivat contul pentru perioada stabilită. 

   

Cum au fost licitaţiile

Detaliile licitaţiei sunt următoarele:


Prima licitaţie: 122 de studenţi la un colegiu din Midwestern. Suma licitată medie pentru dezactivarea Facebook pentru o zi a fost de 4,17 USD; timp de trei zile - 13,89 dolari; şi pentru o săptămână  - 37,00 USD. Pentru a calcula o estimare de un an, cercetătorii au anualizat aceste date, care au indicat o  medie de 1.511-1.988 $.

A doua licitaţie: 133 de studenţi şi 138 de adulţi dintr-o mare universitate / oraş din Midwestern. Oferta medie pentru a dezactiva Facebook pentru un an în grupul de studenţi a fost de 2.076 $, în timp ce suma licitată medie în grupul comunitar a fost de 1.139 $.

A treia licitaţie: 931 de adulţi (vârsta medie: 33 de ani) din S.U.A., ale căror date au fost obţinute prin intermediul pieţei deschise Amazon Mechanical Turk. Oferta medie pentru dezactivare pentru un an în acest eşantion a fost de 1.921 USD.

„Participanţii la licitaţie s-au confruntat cu consecinţe financiare reale, astfel încât au avut un stimulent să ia în considerare în mod serios ce compensaţii ar dori să-şi închidă conturile pentru o anumită perioadă de timp şi să liciteze în mod sincer", a declarat ultimul autor corespondent Sean B. Cash, economist şi profesor la Universitatea Tufts din Boston. „Studenţii au plasat o valoare mai mare pe Facebook decât cei din grupul comunitar. Un număr de participanţi au refuzat să liciteze, sugerând că dezactivarea Facebook pentru un an nu este o opţiune”.

Valoarea Facebook: 400 miliarde USD

Studiul arată contrastul între valoarea de piaţă a companiei şi valoarea pe care o are pentru utilizatorii săi. De exemplu, pe baza unei estimări a pieţei, la o valoare de piaţă de 400 miliarde USD a Facebook şi având în vedere cele 2,2 miliarde de utilizatori, valoarea de piaţă a Facebook ar fi de aproximativ 180 USD pe utilizator.

„În timp ce impactul măsurabil pe care Facebook şi alte servicii online gratuite îl au asupra economiei pot fi mici, rezultatele noastre arată că beneficiile pe care aceste servicii le oferă utilizatorilor lor sunt mari", au scris autorii. Autorii au remarcat, de asemenea, că Facebook rămâne cel mai important site de socializare din lume şi cel de-al treilea site cel mai vizitat de pe Internet, după Google şi YouTube, în ciuda fluctuaţiilor şi controverselor pieţei.

Studiul a arătat că eşantioanele analizate nu sunt neapărat reprezentative pentru toţi utilizatorii Facebook, dar că există o coerenţă în evaluarea preţurilor de către toţi participanţii la studiu.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite