Mii de braşoveni cer guvernului să finanţeze Aeroportul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aeroportul Braşov a rămas la stadiul de pistă. FOTOArhivă.
Aeroportul Braşov a rămas la stadiul de pistă. FOTOArhivă.

O petiţie lansată de Agenţia de Dezvoltare Durabilă unde braşovenii sunt invitaţi să răspundă dacă aeroportul este o necesitate şi dacă guvernul ar trebui să îl finanţeze a adunat într-o săptămână 3000 de voturi

Oamenii trebuie să răpundă la două întrebări: Credeţi că Aeroportul este vital pentru Braşov? Şi Credeţi că Guvernul ar trebui să finanţeze Aeroportul?. Cun era de aşteptat braşovenii au răspuns în număr mare şi cer ca investiţia pe care o aşteaptă de peste 10 ani să devină realitate.

Aeroportul este crucial pentru Braşov, oraşul care atrage de trei ori mai mulţi turişti ca Sibiul şi are cei mai mulţi turişti străini din totalul celor care vin în România. Şi companiile cu capital străin sprijină aeroportul care ar fi profitabil pe partea de cargo. Cu toate acestea Guvernul a refuzat de fiecare dată să acorde finanţarea de 30 de milioane de euro, sumă mai mică decât cea necesară realizării un stadion. Momentan la Braşov există doar pista, care se degradează pe zi de trece şi care a costat 17 milioane de euro.

Deşi există studii clare că un aeroport la Braşov ar avea 300.000 de pasageri pe an, acesta nu este o prioritate . De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni. În masterplan  al României sunt alte aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care ar avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai este menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care este o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite