Manu Mihalache, pilotul care şi-a dus pasiunea la extrem

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Manu Mihalache Foto: Gabi Tomescu
Manu Mihalache Foto: Gabi Tomescu

Este unul dintre cei mai talentaţi piloţi din România, acesta concurând în Campionatul Naţional de Raliuri, dar şi în Campionatul de Viteză pe Traseu Montan.

Pilotul Manu Mihalache a fost cucerit de sporturile cu motor încă de la o vârstă fragedă, pasiunea pentru automobilism fiind dobândită de la tatăl său. „De mic copil mi-am dorit să practic acest sport.

Pe la şapte, opt ani, tata mă ducea la competiţiile de profil din Braşov şi mi-a plăcut foarte tare ceea ce am văzut. Am început să practic acest sport abia în anul 2000. Mi-am propus să-mi întemeiez o familie şi abia apoi să mă ocup de pasiunea mea", a povestit Mihalache.

În 2000, pilotul braşovean a participat la două etape de VTM, cu un Volkswagen de împrumut. Apoi, după ce a luat „microbul", Manu Mihalache a participat constant în Campionatul Naţional de Raliuri, dar a luat parte şi la probele de viteză în coastă. „La început anilor 2000, competiţia nu era atât de acerbă, întrucât eram puţini piloţi în Campionatul Naţional.

Însă, din 2008, prin înscrierea în competiţia internă a unor piloţi precum Gergo Szabo sau Jarko Miettinen, nivelul întrecerii a crescut foarte mult, iar lupta este tot mai strânsă. Suntem rivali doar în campionat. În afara concursului suntem foarte buni prieteni", a mărturisit pilotul.

manu mihalache

În 2004 a vrut să renunţe

Mihalache şi-a făcut debutul în Campionatul Naţional de Raliuri alături de Călin Manitiu, aceştia reuşind să câştige un merituos loc IV în Raliul Harghitei. În 2002, pilotul a ocupat locul VII în clasamentul general la Raliul Braşovului şi locul II la clasa A2.

Anul 2003 a fost unul de succes pentru Manu Mihalache, acesta ocupând locul nouă în clasamentul general, locul şase la grupa A şi locul trei la clasa A8. Cel mai bun rezultat al anului a fost obţinut la Raliul României, etapa din Campionatul European, unde s-a clasat al treilea, la general.

Anul 2004 a fost unul de coşmar pentru pilotul de la poalele Tâmpei, dar Manu a avut forţa necesară să treacă peste probleme. „În acel an am avut două accidente consecutive la Baia Mare şi la Cluj-Napoca. Iniţial, chiar am intenţionat să renunţ la acest sport, însă prietenii m-au convins să nu mă las învins atât de uşor. Şi anul 2010 a fost unul neplăcut pentru mine.

Din păcate, am avut un sezon cu multe abandonuri cauzate de numeroase probleme tehnice. Însă, vreau să uit acest an şi-mi propun să termin pe podium în sezonul următor", a declarat Mihalache, care concurează, în prezent, pe un Mitsubishi Lancer Evolution 9.  

manu mihalache

Maşina de concurs a pilotului braşovean este reparată la propriul service auto, iar Manu Mihalache deţine şi o spălătorie auto.

Întrebări şi răspunsuri

Ce te dezamăgeşte la sporturile cu motor din ţară?

Automobilismul din România nu este mediatizat suficient. Nu există un interes ridicat pentru această ramură a motorsportului, la fel cum se întâmplă în alte ţări din Europa. Acesta este şi motivul pentru care nu există bani, iar sponsorii nu sunt atraşi de fenomen.

Printre copiloţii celebri pe care i-ai avut, a existat vreunul care s-a speriat în timpul unei curse?

Am avut plăcerea să-i am în dreapta mea pe Ioan Andone, Nicoleta Luciu, Roxana Ciuhulescu sau Cabral, vedete pe care nu le-am menajat niciun moment. Niciunul nu s-a speriat, din contră, totdeauna şi-au dorit să repete experienţa.

Ce-i place

„Ador să-mi petrec puţinul timp liber alături de cei dragi. Stau mult timp cu fiul meu, David, care, la zece ani este pasionat de karting. Îmi place ciorba, iar salata de rucola este favorita mea. Totodată, încerc să mă uit la cât mai multe comedii, pentru a mă destinde", a precizat Manu Mihalache.

Ce nu-i place

„Nu îmi permit să mă concentrez 100% pe pregătirea mea ca pilot şi acest lucru nu-mi place. Din păcate, trebuie să stau cu grija zilei de mâine şi nu mă pot antrena în fiecare zi, la capacitate maximă. În România, pentru a avea performanţe trebuie să te dedici trup şi suflet sporturilor cu motor", a menţionat pilotul.

PROFIL

Născut. 14 august 1970, la Braşov.

Studii. Liceul Industrial cu Profil Auto, Braşov.

Familie. Căsătorit, are un băiat şi o fată.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite