Proiect spectaculos la podul suspendat peste Dunăre. Parking pentru bărci şi restaurant pescăresc

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sursa foto: Radu Aramă
sursa foto: Radu Aramă

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila ar putea deveni şi o zonă de agrement spectaculoasă. Autorităţile vor să exploateze turistic podul, care va fi cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.

La baza podului, autorităţile au în plan amenajarea unui restaurant pescăresc, dar şi o zonă parking pentru bărci. Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Iulian Chiriac, a oferit detalii despre proiect în cadrul unei conferinţe de presă.

„Ne dorim o zonă de agrement la piciorul podului, cu restaurant pescăresc, cu parking de bărci, astfel încât să putem gestiona podul ca şi obiectiv turistic, de plimbare noaptea, seara şi plimbări pe Dunăre, de ce nu, între Brăila şi Galaţi”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Iulian Chiriac, potrivit debraila.ro.

Podul peste Dunăre este realizat în proporţie de aproape 70 la sută şi va fi finalizat la finalul lunii decembrie, au anunţat constructorii. Se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila. 

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. 

De asemenea, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. 

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. 

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime. 

Sursa: Radu Aramă

pod

În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO

Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite