Cum a reuşit un tânăr care a vrut să devină pilot să aibă o afacere unică şi de succes. Vrea să înfiinţeze o şcoală privată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucian Alexandru vrea să înfiinţeze o şcoală de meserii FOTO arhivă personală
Lucian Alexandru vrea să înfiinţeze o şcoală de meserii FOTO arhivă personală

S-a pregătit pentru o carieră militară (pilot), apoi s-a hotărât să urmeze facultatea de Sociologie şi Psihologie, a lucrat câţiva ani ca director, iar acum are propria afacere, care s-a născut din pasiunea pentru desen moştenită de la bunicul lui.

Această pasiune a transformat-o în design şi proiectare de mobilă unicat. Aşa şi-a construit un atelier de mobilă, pe care l-a denumit Kubika. Pentru a face asta a renunţat la distracţii, concedii şi şi-a vândut casa pentru a cumpăra cele mai performante utilaje. Are succes deoarece a început să creeze totul cu amprentă personală, să aibă o identitate. Nu are un site de prezentare, nu are un catalog, dar are permanent cereri de ofertă la mobilă.

Lucian Alexandru (39 de ani) are însă o singură problemă şi anume lispa resursei umane. Personalul calificat lipseşte cu desăvârşire. Astfel, s-a gândit, pe cheltuiala proprie, să înfiinţeze o şcoală privată de formare profesională pentru tâmplărie, în care tinerii din România să poată învăţa meserie.
Lucian spune că definiţia unei afaceri de succes este identitate, creativitate, disciplină, iar profilul unui om de afaceri de succes este echilibrul perfect între strategie şi caracter.

„Am rătăcit şi experimentat în viaţă până m-am construit pentru ceea ce aveam să devin profesional. Astfel, cariera militară m-a învăţat să am răbdare şi disciplină, apoi Facultatea de Psiholigie şi Sociologie mi-a arătat că totul în viaţă se construieşte pe principii solide şi comunicare. Orice afacere se construieşte în juru oamenilor, iar singurele afaceri care nu mor niciodată sunt cele care sunt construite pe «bucuria de a face», nu pe cea de a avea! Când ai ca scop a te autodepăşii în tot ceea ce faci, îi faci pe cei din jur, implicit, fericiţi! Este un principiu universal! Am clădit dintr-un «gram de pasiune» pentru desen. Restul, e multă muncă. Iar, munca este la îndemâna tuturor!”, mărturiseşte arădeanul. 

lucian kubi

FOTO: arhivă personală

Lucian Alexandru Kubika, după cum îl ştie toată lumea, în timpul facultăţii de sociologie, a participat la un proiect, un program integrat într-un centru comunitar unde se organizau tot felul de ateliere de creaţie.
„M-am apucat să sculptez şi să fac tot felul de chestii de artizanat. Am organizat în cadrul proiectului comunitar expoziţii cu vânzare de elemente de artizanat din lemn. După toată chestia astea, am dezvoltat partea de lemn, design. Şi lucrând în vânzări în tot felul de multinaţionale mi-am dat seama că unica modalitate de a-mi crea o afacere de succes este să plec de la cuvântul identitate. Poţi să ai succes în orice domeniu, dacă ai identitate. Înainte să înfiinţez atelierul respectiv, mai târziu fabrica, am inventat brandul. Pentru că lucrând în vânzări mi-am dat seama că sub cuvântul identitate pot reuşi. Prin chestia asta am fost unic. De fapt am intrat pe piaţă când deja erau alţi jucători. Pentru a avea succes am început să creez nişte chestii cu amprentă personală”, mai adaugă Lucian.

În momentul acesta cea mai mare satisfacţie a lui este că oamenii recunosc produse fabricate de el şi echipă: au formă, culoare, construcţie şi design.

După cum afirmă el niciodată nu a dezamăgit prin formă, muncă, produs final, dar  în schimb „sunt şi părţi negative trăind în România unde resursele umane sunt de cea mai proastă calitate”.

lucian kubi

FOTO: arhivă personală

„Acestea sunt neajunsurile. Dacă aveam un personal calificat pe care să-l am la dispoziţie, la capacitatea de identitate, creativitate, muncă pe care am avut-o în ultimii ani de zile eram departe. În anul 2007 ca firmă, am început cu şapte sau opt angajaţi. Apoi am crescut numeric. Am avut o dezvoltare volumetrică a afacerii după care m-am specializat în produse de nişă ţînând lucrările care implică foarte multă gândire, creativitate, identitate, designer şi până la urmă tehnică de execuţie. Cea mai mare dezamăgire este că ultima dată când am pus anunţul de angajare pe Facebook am avut în jur de 2.000 de vizulaizări şi nu a sunat nimeni pentru un job cu peste 3.000-4.000  lei. Am încercat să iau personal din Liceul Forestier, nimeni nu a vrut. Există două soluţii. Să formezi oameni de la zero şi să imporţi forţă de muncă în Arad. Pierd mult timp căutând forţă de muncă, când aş putea să îl dedic clienţilor şi afacerii în sine. M-am gândit să creez un cadru legislativ. Nu există o legislaţie care să protejeze asta: omul care vrea să muncească şi care vrea să înveţe o meserie şi care vrea să fie plătit în acelaşi timp. Vreau să înfiinţez o şcoală privată de formare profesională pentru tâmplărie”, adaugă Lucian. 

lucian kubi

FOTO: arhivă personală

Fabrica tânărului produce doar produse de nişă, doar pe comandă, doar unicate.  Identitatea afacerii lui se axează pe capacitatea lui de a intra în casa omului, să vadă ce îşi doreşte. Acesta mărturiseşte că a dezvoltat afacerea lui până la nivelul la care nu pierde contactul direct cu clientul. „Acolo este toată şmecheria.  De 11 ani merg la clienţi. Am o discuţie cu clientul, îi identific nevoile, înţeleg utilitatea lucrului pe care îl vrea, înţeleg parametrii de timp şi buget”, explică Lucian.

Mobila unicat făcută la Arad ajunge în toată ţara, atât în instituţii de stat, cât şi în privat. De asemenea, echipa construieşte şi case din lemn la cheie.

Lucian a obţinut locul unu în topul firmelor private pe codul lui CAEN. 900, cu un milion de euro rulaj.

Acesta mai declară că a ales mediul producţiei fiindcă mereu s-a gândit că nu poate face toată lumea comerţ şi nimeni să nu mai producă nimic. Atunci a construit pe baza pasiunii lui pentru desen, pentru designer, pentru lemn, un mic atelier de mobilă pe care l-a gândit ca pe un hobby, iar experienţa din vânzări a îmbinat-o înfiiţând atelierul de producţie cu un brand care se cheamă Kubika Ateliere. „Nu a venit numele de la ceva, am devenit eu de la nume. Şi bunica îmi spune Kubi”, mai dezvăluie Lucian.

schita bun

FOTO: arhivă personală

În închieiere acesta mărtuiseşte: „În orice reţetă de succes pasiunea reprezintă doar cinci la sută restul este multă muncă. În România suferim de boala imitaţiei şi a copiatului. Toate afacerile de succes nu s-au bazat pe bani, nu s-au bazat pe investiţii, ci pe identitatea prodului, a afacerii, a oamenilor. Oamenii, indiferent de vârstă (care este o simplă stare) să înceapă să creadă în ei înşişi! Poţi să te reinventezi şi să devii cine vrei. Eu am ales să devin Kubika. Sunt unic şi fericit!”.

Vă mai recomandăm: O afacere de familie pune pe mesele arădenilor zeci de tone de fructe

Afacere cu budincă de seminţe chia. Doi tineri din Arad au gătit din joacă pentru prieteni, iar acum au sute de clienţi

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite