Ordonanţa 114 a majorat artificial costul Transalpinei de Apuseni cu 6,6 milioane de lei. Actul, emis de Guvernul Dăncilă

Ordonanţa 114 a majorat artificial costul Transalpinei de Apuseni cu 6,6 milioane de lei. Actul, emis de Guvernul Dăncilă

Drumul spectaculos străbate sudul Apusenilor de la est la vest. Foto: Facebook/ Judeţul Alba

Proiectul de investiţii privind modernizarea drumului judeţean DJ 107I Aiud - Râmeţ - Ponor - Mogoş - Bucium, cunoscut şi sub denumirea de Transalpina de Apuseni, a fost majorat artifical cu o sumă importantă ca urmare a Ordonanţei nr. 114 din 2018.

Ştiri pe aceeaşi temă

Creşterea valorii contractului este de apoximativ 5,54 de milioane de lei, fără TVA. Dacă se adaugă şi TVA-ul, suma respectivă ajunge la 6,59 de milioane de lei.
 
Emisă de Guvernul condus de Viorica Dăncilă, Ordonanţa 114 a prevăzut, printre altele, faptul că muncitorii angajaţi în domeniul construcţiilor trebuie să primească un salariu minim net de cel puţin 3.000 de lei. Prevederea a blocat pentru o perioadă de timp majoritatea proiectelor de investiţii aflate în derulare, având în vedere că a fost nevoie de calcularea efectelor din punct de vedere financiar şi încheierea unor acte adiţionale.
 
Guvernul nu a prevăzut şi resursele financiare penrtu acoperirea costurilor, astfel încât sumele au trebuit alocate de la bugetele judeţene sau locale. În cazul modernizării Transalpinei de Apuseni, Ordonanţa nr. 114/2018 a însemnat o majorare a preţului contractului cu 4,55% în cazul lotului 1, de la 76,25 milioane de lei, la 79,72 milioane de lei, fără TVA.
 
În cea ce priveşte lotul 2, majorarea contractului este de 2,79%, de la 74,18 milioane de lei, la 76,25 milioane de lei, fără TVA. Cifrele au fost publicate recent pe SEAP. Valoarea contractului pentru ambele loturi a ajuns, astfel, la 150.439.697 de lei, fără TVA, respectiv circa 30,6 milioane de euro.
 
 
Drumul judeţean are o lungime de 78,5 kilometri. Lucrările au început în vara anului 2019 şi ar urma să fie finalizate cel mai devreme în 2022. Ambele loturi au fost câştigate de acelaşi ofertant: Asocierea Societatea de Construcţii Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia). Drumul străbate o zonă turistică importantă a judeţului Alba, care, astfel, va fi scoasă din izolare şi va permite ca localităţile de pe traseu să se dezvolte. 
 
Pe lângâ modernizarea drumului, proiectul prevede construirea a aproape 7 km de pistă de biciclete în zona municipiului Aiud, amenajarea a 21 de staţii de autobuz, construirea a 14 poduri şi a circa 200 de podeţe
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările