Fotografia realizată într-un supermarket, vândută cu aproape 2,5 milioane de dolari. Puterea seducătoare a ambalajelor

Fotografia realizată într-un supermarket, vândută cu aproape 2,5 milioane de dolari. Puterea seducătoare a ambalajelor

Fotografia surprinde momentul unei zile de muncă dintr-un magazin. Sursa: wikipedia

O fotografie care surprinde interiorul unui supermarket este una dintre cele mai scumpe din lume, fiind vândută în 2001 cu o sumă record.

Ştiri pe aceeaşi temă

99 Cent II Diptychon este numele fotografiei de dimensiuni mari (2,07 m x 3,37 m), realizată în 2001 şi având ca autor pe artistul Andreas Gursky.
 
Imaginea reprezintă interiorul unei supermarket, cu mărfurile dispuse într-o ordine specifică şi cu o bogată coloristică. Este considerată una dintre cele mai scumpe fotografii din lume. La o licitaţie din New York, a fost cumpărată, în final, la un preţ de 2,48 milioane de dolari.
 
Fotografia reprezintă momentul unei zile de muncă la magazinul „99 de cenţi“. Posibil că stilul fotografiei, perfecţionismul în organizarea mărfurilor, spiritul consumatorului, toate acestea să fi făcut ca lucrarea să fie una dintre cele mai scumpe din istorie. 
 
Ulterior, recordul a fost depăşit, dar ”99 Cent II Diptychon”, s-a menţinut în topul celor mai valoroase 10 fotografii din lume. Imaginea dezvăluie o privire spectaculoasă de ansamblu a pieţei de produse cu reduceri dintr-un supermarket. 
 
 
”Gursky oferă o vedere panoramică a spectacolului bizar al unui magazin obişnuit. Efectul asupra privitorului este ameţitor, de o realitate suprarealistă. În esenţă, artistul surprinde într-o manieră descurajantă spaţiul public al capitalismului târziu. Gursky sărbătoreşte puterile seducătoare ale ambalajelor din supermarket şi, cel mai important, modul de prezentare a acestora”, astfel este descrisă fotografia de către un site de specialitate.

   

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: