Cum se merge corect şi care sunt soluţiile de corectare a mersului

Cum se merge corect şi care sunt soluţiile de corectare a mersului

Mersul pe jos este foarte important pentru starea de sănătate a fiecărui om. Nu este suficientă parcurgerea unei distanţe pe jos zilnic, mai trebuie şi ca mersul să fie corect realizat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Mersul este un exerciţiu foarte eficient şi, pe deasupra, uşor de făcut. Nu este nevoie de echipament special pentru că ajunge o pereche de pantofi sport şi nişte haine lejere. 
 
O persoană de 70 de kilograme, care merge cu şase kilometri pe oră, poate să ardă aproape 300 de calorii în 60 de minute. 
 
Pentru un mers corect trebuie să se ţină cont de câteva reguli recomandate de specialişti:
- capul se ţine drept având privirea orientată înainte;
- umerii sunt drepţi iar braţele uşor legănate;
- labele picioarelor trebuie să fie aproape cu vârfurile uşor orientate în afară;
- se atinge pământul cu călcâiul, apoi greutatea corpului este repartizată pe toată suprafaţa tălpii;
- şoldurile se mişcă alternativ, astfel: sus, atunci când piciorul liber se deplasează înaintea celui de sprijin, şi jos, piciorul pendulant atinge solul, efectuând pasul următor.
 
Una dintre consecinţele posturii incorecte şi mersului dezechilibrat este durerea de spate. O persoană face între cinci şi 10.000 de paşi pe zi cu un singur picior. Iar fiecare pas greşit implică o presiune anormală asupra articulaţiilor membrelor, dar şi asupra celor de la nivelul zonei lombare a coloanei vertebrale. 
 
Specialiştii sunt de părere că mai mult de 90 la sută din populaţie calcă incorect. Unii oameni au un mers prea apăsat şi calcă mai mult pe călcâi, ceea ce declanşează un şoc la nivelul vertebrelor lombare. Alţii păşesc mai mult cu partea exterioară a piciorului sau predominant cu cea interioară. Mersul corect presupune o rulare naturală a tălpii şi distribuirea presiunii corpului pe întreaga ei suprafaţă.
 
Medicii susţin că, pentru a păşi corect, ar trebui să se meargă desculţ, cea mai mare parte a încălţămintei fiind realizată în aşa fel încât „strică” mersul. Încălţămintea cu talpă dreaptă nu respectă curburile fiziologice ale tălpii piciorului, iar pantofii care se îngustează spre vârf comprimă partea cea mai lată a piciorului, ceea ce duce, în mod normal la un dezechilibru al corpului. Restul corpului încearcă să compenseze acest dezechilibru şi, de aceea, se pune o presiune suplimentară pe articulaţiile genunchilor, şoldurilor şi pe cele de la nivelul vertebrelor.
 
Specialiştii recomandă achiziţionarea încălţămintei care permite o rulare cât mai naturală a tălpii. În primul rând, o pereche de pantofi buni trebuie să se potrivească perfect pe picior. Dacă papucii provoacă frecvent bătături şi dureri la nivelul călcâielor şi degetelor, trebuie renunţat la ei. Pantofii cu toc nu sunt recomandaţi, deoarece presupun o poziţie anormală a tălpii, asemănătoare mersului pe vârfuri. Când se merge pe vârfuri, greutatea corpului nu poate fi susţinută corect şi, prin urmare, sunt suprasolicitate articulaţiile genunchilor, şoldurilor şi spatelui.
 

Citiţi şi:

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările